Co trzeci konsument uznaje usługi związane z transportem za alternatywę dla posiadania samochodu, a ponad połowa za dodatkowy sposób na podróżowanie (obok posiadania pojazdu).
Zgodnie z nowym badaniem przeprowadzonym przez Capgemini, ponad jedna trzecia osób kupujących samochód (34 proc.) uważa płatne wspólne podróżowanie i usługi przejazdów na zamówienie za dobrą alternatywę dla posiadania pojazdu. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów wciąż rośnie w szybkim tempie, dane zebrane przez Capgemini pokazują zmianę strategii wiodących producentów samochodowych, którzy zaczęli już inwestować w usługi związane ze wspólnymi przejazdami samochodowymi poprzez opracowanie i nabywanie rozwiązań w tym zakresie lub rozpoczynanie współpracy partnerskiej, by dopasować się do zmieniających się postaw konsumenckich. Siedemnasty raport „Cars Online” opracowany przez Capgemini, „Beyond the car”, zawiera ponadto dobre wiadomości dotyczące tradycyjnych modeli sprzedaży samochodów osobowych wobec intensywnego rozwoju branży usług płatnych przejazdów wspólnych i indywidualnych. Ponad połowa respondentów (56 proc.) uważa, że usługi, takie jak Uber, Didi czy BlaBlaCar uzupełniają model oparty na posiadaniu samochodu na własność.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Capgemini: płatne przejazdy wspólne i indywidualne wpływają na sprzedaż aut