Cd. chińskich kłopotów Toyoty, Hondy i Nissana

Cd. chińskich kłopotów Toyoty, Hondy i Nissana
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Toyota planuje od przyszłego tygodnia wstrzymać produkcję w swojej największej fabryce w Chinach informuje AFP. Ma to związek ze znacznie zmniejszonym popytem na japońskie samochody w Chinach, a to z kolei wywołane jest ostrym sporem terytorialnym pomiędzy Tokio i Pekinem.

Toyota, największy na świecie producent samochodów, zapowiedziała, że zawiesi od poniedziałku na tydzień produkcję w fabryce Tianjin. Fabryka, jest jednym z dziewięciu zakładów Toyoty w Chinach, a realizuje ok. 60% produkcji.

Rzecznik Toyoty odmówił komentarza w tej sprawie: - Korekty produkcyjne są częścią działań przedsiębiorstwa i stanowią normalną praktykę, której szczegółów się nie ujawnia, powiedział.

Toyota i inni japońscy wytwórcy samochodów - Honda i Nissan - redukują produkcję w Chinach ze względu na spadek zainteresowania ich wyrobami, co jest następstwem dyplomatycznego sporu o wyspy, które rząd w Tokio postanowił odkupić od prywatnego japońskiego właściciela. Obszar ten nazywany jest przez Japończyków Senkaku, a przez Chińczyków Diaoyu i znajduje się po pierwsze w strefie obfitych łowisk, a do tego bogatych złóż mineralnych.

Spór o wyspy wywołał masowe demonstracje Chińczyków, którzy protestując wzywali m.in. do bojkotu japońskich produktów. Dlatego też, już we wrześniu wiele japońskich firm i fabryk w całych Chinach ograniczało swoją działalność w obawie o swoich pracowników i mienie.

Toyota już wcześniej zapowiadała, że zmniejszy produkcję w fabrykach Tianjin i Guangzhou w dniach poprzedzających i przypadających na październikowe, tygodniowe święto narodowe w Chinach. Wymienione, dwie fabryki produkują ok. 770 000 z 800 000 pojazdów, które Toyota wytwarza rocznie w Chinach. Trzej najwięksi japońscy producenci samochodów (Honda, Nissan, Toyota) poinformowali, że ich sprzedaż w Chinach wyraźnie spadła w zeszłym miesiącu. W przypadku Toyoty spadek sięgnął prawie 49% (44 100 pojazdów), u Nissana było to 35% (76 066 pojazdów), a u Hondy prawie 41% (33 931).
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Cd. chińskich kłopotów Toyoty, Hondy i Nissana

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!