We wrześniu Chevrolet obchodzi 3. rocznicę obecności modelu Cruze na rynku amerykańskim. W Polsce sprzedaż modelu ruszyła kilka miesięcy wcześniej, a pierwsze egzemplarze trafiły do odbiorców w kwietniu 2009, jeszcze przed amerykańską premierą. Kompaktowy samochód jest najlepiej sprzedającym się modelem Chevroleta - do dziś na rynkach całego świata w ręce klientów trafiły ponad 2 mln egz.
Wg najnowszych badań rynku, 45% amerykańskich nabywców modelu Cruze Clean Turbo Diesel to osoby, które przesiadły się z samochodów konkurencyjnych marek. W zeszłym roku w Europie i na innych globalnych rynkach, gdzie diesle są popularne z uwagi na wysokie ceny benzyny, sprzedano ponad 35 tys. egz. modelu Cruze wyposażonych w jednostkę wysokoprężną.
- Cruze przyciąga do naszej marki nowych klientów, co potwierdza fakt, że w 2013 r. 40% nabywców tego modelu stanowiły osoby, które wcześniej nie jeździły samochodami koncernu GM, mówi Cristi Landy, dyrektor marketingu Chevroleta ds. niewielkich modeli i aut elektrycznych.
W Polsce Cruze od początku cieszył się sporym zainteresowaniem, a rozszerzenie oferty o kolejne wersje nadwoziowe spowodowało wzrost sprzedaży o ponad 300% w ciągu ostatnich 2 lat. W roku bieżącym sprzedano już w naszym kraju ponad 2 500 egz. tego modelu, co czyni z niego najchętniej kupowany model Chevroleta. Najczęściej z salonów sprzedaży wyjeżdża pięciodrzwiowa wersja modelu Cruze za niespełna 49,5 tys. zł.
źródło: Chevrolet
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Chevrolet: zryw zaczął się od Cruze'a