Wskaźnik wzrostu popytu na auta luksusowe w Chinach spada. Producenci, chcąc utrzymać sprzedaż na odpowiednio wysokim poziomie, zaczęli oferować upusty cenowe sięgające nawet 20%.
Dealerzy, chcąc zachować swoje wyniki na zadowalającym poziomie, zaczęli oferować upusty cenowe. W Pekinie niektórzy przedstawiciele BMW sprzedają modele serii 3 z 19% upustem. Z kolei Mercedesa klasy C można nabyć z 20% rabatem.
Niższe ceny to również efekt wzrastającej konkurencji. Aktualnie na rynku chińskim swoje przedstawicielstwa mają 94 firmy, oferujące łącznie ponad 470 różnych modeli. Skrócił się też czas oczekiwania na pojazdy z górnej półki. W rezultacie podaż pojazdów powoli przewyższa popyt.
Mimo to rynek azjatycki (szczególnie chiński) nadal spełnia oczekiwana największych koncernów świata. Marki takie jak Audi, BMW czy Mercedes osiągają założone wcześniej cele sprzedażowe.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Chińczycy nie chcą już supersamochodów?