Jeszcze w tym roku Pol-Mot Warfama może ruszyć ze sprzedażą pick-upów Grand Tiger.
Pierwsza testowa partia 50 aut wyjedzie z zakładu w Lublinie w najbliższych miesiącach. O dalszym losie projektu zadecyduje m.in. popyt - mówi Zarajczyk. Jeżeli stronom uda się porozumieć, Warfama mogłaby oferować tigery nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach UE - uzyskana w marcu 2009 r. homologacja obejmuje cały obszar Wspólnoty.
Co do homologacji Pol-Mot Warfama w ciągu niecałych 9 miesięcy dokonał wszystkich niezbędnych zmian, doprowadzając do zgodności samochodu z dyrektywami Unii Europejskiej. Inżynierom z lubelskiego oddziału spółki, jako pierwszym w Polsce i jednym z pierwszych w Europie, udało się uzyskać homologację na samochód pochodzący z Chin.
Świadectwo homologacji o numerze PL*4152*00 wydane zostało przez Ministerstwo Infrastruktury na pojazd typu 21A marki ZXAUTO o nazwie handlowej Grand Tiger. To samochód typu pickup z podwójną kabiną oraz przestrzenią ładunkową. Posiada napęd na cztery koła, z możliwością odłączenia napędu przedniej osi. Grand Tiger będzie wyposażony w silnik diesla marki Hyundai D4CB 2, 5 l, spełniający normę Euro IV. Silnik wg danych fabrycznych ma spalać w cyklu miejskim 11, 5 l/100 km, w cyklu pozamiejskim 7, 2 l/100 km, a cyklu mieszanym 8, 8 l/100 km.
Auto w standardzie będzie wyposażone m.in. w system ABS i EBD klimatyzację, elektryczne szyby, centralny zamek, radio z CD. Opcjonalnie dostępne będą m.in. dwie przednie poduszki powietrzne oraz czujniki parkowania. W trakcie procesu uzyskiwania homologacji samochód przejechał ponad 30 tys. km w różnych warunkach drogowych.
Jakie są priorytety Warfamy na rok 2010? Wiceprezes Warfamy wskazuje m.in. na rozwój sprzedaży ciągników. Spółka w tym roku chce sprzedawać m.in. pojazdy chińskiej marki Foton oraz ciągniki Pol-Mot produkowane we współpracy z turecką firmą Hattat Tarim.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Chiński Grand Tiger coraz bliżej Lublina