XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Chińskie jednoślady zdobywają polskie drogi

Chińskie jednoślady zdobywają polskie drogi
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W 2007 r. przybyło w Polsce więcej jednośladów, niż wynikało z wstępnych szacunków. W całym kraju zarejestrowano 115,5 tys. motorowerów i 42,2 tys. sztuk motocykli - nowych lub używanych z importu.

W porównaniu z 2006 r. popyt na jednoślady wzrósł prawie dwukrotnie, a prognozy sprzedawców są wciąż optymistyczne - pisze "Rzeczpospolita".

- Ten rok przynieść może kolejny rekord, bo przez dwa miesiące kupiono od nas już 3 tysiące jednośladów - powiedział Robert Żarkowski z firmy Zipp, która w ubiegłym roku sprzedała 16,7 tysiąca motorowerów i skuterów, o 75 proc. więcej niż rok wcześniej. Jego zdaniem w kolejnych latach wzrost może jednak nie być tak dynamiczny, gdyż pod względem liczby jednośladów na jednego mieszkańca Polska zbliża się do średniej UE.

Hubert Liwski, dyrektor handlowy Yamaha Motor Polska, ma natomiast nadzieję, że w tym roku sprzedaż motocykli i skuterów jego firmy zwiększy się z 2,2 tys. do 3 tys. egzemplarzy.

Według informacji uzyskanych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w 2007 roku zarejestrowano po raz pierwszy w Polsce niemal 115,5 tys. nowych i używanych motorowerów. To prawie dwa razy (88,1 proc.) więcej niż w 2006 roku.

Egzemplarze nowe stanowią 79,6 proc. tej sumy - przybyło ich prawie 92 tysiące. To o 111 proc. więcej niż rok wcześniej. Za egzemplarze nowe uznawane są modele nie starsze niż trzyletnie, bo nawet takie jeszcze stoją w magazynach importerów.

Jednym z największych sprzedawców nowych motocykli i skuterów w Polsce jest firma Zipp. W dokumentach homologacyjnych w roli dostawców wymienianych jest jednak kilkanaście egzotycznie brzmiących firm, jak np. Senke, Jinlun, Aie, Baotian, Beyond, Branson, Odes, Longija czy Wangye.

Oprócz małych jednośladów, które można prowadzić bez prawa jazdy, w 2007 roku zarejestrowano też po raz pierwszy w Polsce 42,2 tysiąca nowych i używanych motocykli, o 50 proc. więcej niż w 2006 roku. Kupiono ich prawie 7,6 tysiąca sztuk, czyli o 48 proc. więcej niż rok wcześniej.

Motocykle dziesięciu znanych powszechnie marek, jak np. Honda, Kawasaki czy Suzuki, sprzedawane przez firmy - uczestników PZPM, stanowiły 46 proc. (3,8 tys. sztuk) rejestracji. Jak wynika z danych PZPM, w 2007 roku najwięcej sprzedano modeli standardowych, aż 929 sztuk, a najmniej sportowych - tylko 143.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Chińskie jednoślady zdobywają polskie drogi

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!