Volkswagen AG planuje sprzedać w Chinach więcej samochodów niż General Motors. Niemiecka marka chce po 9 latach odzyskać swoją pozycję, jako największy, zagraniczny producent samochodów na największym na świecie rynku motoryzacyjnym.
- Chiny są wielkim polem bitwy, mówi Klaus Paur z grupy badawczej Ipsos. - Istnieje ryzyko wystąpienia nadmiernego uzależnienia od rynku chińskiego. Tak długo, jak wszystko działa dobrze, to jest OK ale jeśli coś stanie na drodze, ryzyko porażki dla firm jest bardzo duże.
Volkswagen zapowiedział w grudniu, że zainwestuje 18,2 mld euro do 2018 r., aby rozwijać swoją obecność w Chinach. W pierwszych jedenastu miesiącach 2013 r., sprzedaż marki zwiększyła się tam o 17%, do 2,96 mln pojazdów.
źródło: Automotive News
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Chiny jak pole bitwy dla największych producentów aut