Chiny największym motoryzacyjnym rynkiem świata

Chiny największym motoryzacyjnym rynkiem świata
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W styczniu sprzedaż nowych samochodów w USA spadła aż o 37,1 proc. rocznie. Tymczasem wstępne dane z Chin wskazują na ok. 790 tysięcy sztuk

Łącznie dilerzy znaleźli klientów na niecałe 657 tys. pojazdów - wyliczył Automotive News. To najgorszy miesięczny wynik od 27 lat.

Jeśli dane z Chin potwierdzą się, będzie to pierwszy przypadek w historii, kiedy sprzedaż aut w tym kraju jest większa niż w Stanach Zjednoczonych. Niewykluczone, że do takiej sytuacji trzeba się będzie przyzwyczaić. Analitycy prognozują bowiem, że w całym 2009 roku sprzedaż samochodów w USA spadnie poniżej 10 mln sztuk. Tymczasem w Chinach może być ponad 10,7 mln - czytamy w "Rzeczpospolitej".

W styczniu w USA w najtrudniejszej sytuacji była tzw. Wielka trójka z Detroit. Sprzedaż Chryslera spadła o prawie 55 proc., General Motors o niemal 49 proc, a Forda o 41,6 proc. Ale i japońscy konkurenci rodzimych producentów odczuwają załamanie sprzedaży. W przypadku Toyoty o 31,7 proc., Hondy - prawie 28 proc., a Nissana - o niemal 30 proc.

Na plusie w Stanach w styczniu były zaledwie dwa koncerny: Hyundai i Subaru. Sprzedaż w grupie Hyundai (marki Hyundai i KIA) urosła, licząc rok do roku, o 8,9 proc. Analitycy tłumaczą to wprowadzeniem 2 stycznia Hyundai Assurance. W ramach tego programu klient, który w ciągu roku od zakupu auta straci pracę, może zwrócić pojazd nie ponosząc dodatkowych kosztów. W przypadku Subaru wzrost sięgnął 8 proc. Tyle, że to akurat marka z niewielkim udziałem w amerykańskim rynku, sprzedająca nieco ponad 12 tys. aut miesięcznie - czytamy w "Rz".

Kolejne złe wieści przychodzą także z Japonii. Przyciśnięty skutkami kryzysu koncern Mitsubishi Motors Corporation wycofał się z uczestnictwa w Rajdzie Dakar. Imprezie, w które w 26 swoich stratach Mitsubishi zwyciężało 12 razy (przy okazji ustanawiając jeszcze jeden rekord, wygrywając siedem lat z rzędu). To kolejny japoński koncern (po Subaru i Suzuki, które wycofały się z rajdowych mistrzostwa świata oraz Hondzie, która odeszła z Formuły 1, który z powodu kryzysu rezygnuje z udziału w najważniejszych sportowych seriach.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!