Jeden z najbardziej rozpoznawalnych podzespołów modeli marki Citroen zniknie z rynku wraz z premierą C5 nowej generacji. Jak wynika z nieoficjalnych informacji francuska firma nie będzie już stosować w swoich modelach hydropneumatycznego zawieszenia z uwagi na wysokie koszty produkcji i słabnącą popularność tego rozwiązania wśród nabywców.
Firma PSA chce, aby wszystkie modele luksusowej marki DS wyznaczały nowe standardy w zakresie przyjemności z jazdy, co ma być zasługą wyrafinowanego zawieszenia ale bez hydropneumatyki.
W Citroenie C5 obecnej generacji stosowany jest układ Hydractive III+, który steruje prześwitem w czasie rzeczywistym, aby pozostał on niezmienny niezależnie od obciążenia samochodu. Zawieszenie dostosowuje poziom sztywności i amortyzacji do prędkości jazdy i stanu nawierzchni. Automatyczne zmniejszenie prześwitu przy dużej prędkości ma poprawiać aerodynamikę. Zmienny prześwit pomaga również przy załadunku dzięki możliwości zmniejszenia lub zwiększenia wysokości progu bagażnika.
źródło: Mototarget