Holenderski Spyker Cars podpisał z General Motors umowę na kupno szwedzkiej marki Saab 28 stycznia 2010 r. Obecnie przedstawia w jaki sposób zamierza pozyskać pozostałe środki na sfinansowanie zakupu oraz plany produkcyjne.
- utrzymanie Saaba jako samodzielnego producenta z trzema, bądź czterema produktami: modelem 9-3 nową generacją 9-5 oraz modelu 9-4X. Ponadto Saab zbada możliwość dodania czwartego, mniejszego modelu 9-1, jednak pod warunkiem gdy zachowany zostanie trend wzrostowy segmentu małych aut;
- portfolio Saaba ma zostać w całości odnowione, począwszy od wprowadzenia nowego 9-5 latem tego roku, nowego 9-4X na początku 2011 oraz całkowicie nowego Saaba 9-3 rok później;
- w dalszym ciągu szwedzka marka ma konkurować w segmencie aut luksusowych z takimi samochodami jak BMW serii 3 i 5, a także Audi A4 i A6;
- większość produkcji, planowanej na ok. 100 000 do 125 000 pojazdów, ma znajdować się w siedzibie w Trollhattan, tylko część produkcji modelu 9-4X, przeznaczona na rynek amerykański, umieszczona będzie w Meksyku.
Spyker przyjmuje, iż żeby przywrócić rentowność Saabowi do roku 2012 potrzebuje ok. 1 mld USD. Potrzebuje na to pożyczki z Europejskiego Banku Inwestycyjnego - 400 mln euro, która już otrzymała zabezpieczenie ze strony szwedzkiego rządu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Co Spyker zrobi z Saabem?