PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Co tam w moto-duszy gra?

Autor: wnp.pl (AG)
20-05-2016 17:51
Co tam w moto-duszy gra?
fot. PTWP

Informacje, zestawienia, poglądy - opinie 800 przedstawicieli branży automotive (produkcja samochodów, napędów, usługi ) zebrane w jednym raporcie nt. istotnych kwestii dla branży, trendów, wyzwań, technologii w których należałoby zainwestować, pozwalają oszacować wyzwania i oczekiwania wiązane z branżą motoryzacyjną. O raporcie mówił podczas Europejskiego Kongresu gospodarczego Mirosław Michna partner w firmie doradczej KPMG.

Zestawienie jest obrazem tego co dzieje się w światowej branży oczami głównych jej graczy. Poglądy niekoniecznie dokładnie pokrywają się z tym co dzieje się potem w kolejnych latach,ale oddaje rozwój sytuacji. Na liście priorytetów podmiotów branży automoive doszło do pewnych przetasowań. Przykład? Wśród wyzwań średnio- i długookresowych, notowanych przed dekadą, wskazywano na optymalizację i zmniejszenie pojemności silników czy racjonalizację produkcji w Europie Zachodniej. Teraz, zadania te zeszły na plan dalszy, a na czoło wysunęły się: łączność samochodu z otoczeniem czyli "z angielska" connectivity oraz kwestia digitalizacji, czyli wpływu nowoczesnych technologii na branżę motoryzacyjną. Bardzo wysoko wśród priorytetów znajdują się innowacje związane z samochodami elektrycznymi i hybrydowymi natomiast "osunęła" się aktywność w zakresie wsparcia i rozwoju rynków wschodzących. I tak to widzą przedstawiciele sektora automotive.
Które technologie wydają się być najistotniejsze z perspektywy motoryzacyjnego biznesu? Rozwój pojazdów elektrycznych, elektrycznych o zwiększonym zasięgu, hybrydowych czy wodorowych. Dopiero na dalszym miejscu jest tzw. downsizing silników spalinowych. A klienci? Dla nich najmocniej liczy się rozwój pojazdów hybrydowych i optymalizacja silników spalinowych.

Mirowsław Michna, otwierając dyskusję podczas motoryzacyjnego panelu EEC zwrócił uwagę, że w kwestii wyzwań i zmiany modelu biznesowego w ciągu najbliższych 5 lat,branża moto zauważa konieczność dostosowania się do nieustającego postępu technologicznego oraz brania pod uwagę coraz więkzego strumienia informacji spływających od użytkowników samochodów. Kto wie, czy wkrótce nie pojawi się nowe zadanie dla firm teleinformatycznych z doświadczeniem w dziedzinie gromadzenia i przetwarzania danych dostarczanych właśnie przez użytkowników aut.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

32 404 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

583 371 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.