Najczęściej w biznesie powtarza się, że najważniejszy jest klient. W motoryzacji się to zmienia – tu najważniejsze są teraz emisje CO2. Robimy już teraz plany produkcyjne pod CO2, a nie pod klienta – mówił Andrzej Korpak, dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland podczas sesji „Sektor motoryzacyjny w Europie i na świecie”, która odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
- Klient zawsze był najważniejszy, bo dawał pieniądze, ale kary za nadmierną emisję CO2 zabierały pieniądze. Okazuje się, że CO2 może zabrać więcej pieniędzy, niż daje klient – mówił dyrektor Korpak.
- Na pewno motoryzacja się zmieni, co do tego nie ma absolutnie najmniejszych wątpliwości. Wszystko wskazuje na to, że to będzie motoryzacja elektryczna, czyli emitująca mniej CO2 – mówił Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. - Jeżeli producenci nie dostosują się do tego trendu, to wypadną z rynku.
KOMENTARZE (2)
Do artykułu: CO2 ważniejsze od klienta – motoryzacja próbuje nadążyć za polityką