Drgania na osi prowadzącej lub wleczonej są jasnymi oznakami dla kierowcy samochodu ciężarowego, że koła w pojeździe muszą być sprawdzone pod względem zbieżności. Niewielkie nierównoległości mogą przejść niezauważone. Powoduje to niepotrzebne koszty ze względu na zużycie opon, uszkodzenie karkasu i zwiększenie zużycia paliwa. Od pewnego czasu, Continental próbuje pomóc użytkownikom uniknąć strat stosując system VAI (Visual Alignment Indicator) w niektórych modelach opon.
Zoptymalizowana geometria zawieszenia i kół zmniejsza zużycie opony. Wyliczono, że może poprawić do 10% przebiegu opony w czasie jednego życia. Jednostronne zużycie opony może również zniszczyć karkas opony. VAI daje korzyści, bo możliwa jest odsprzedaż karkasu do bieżnikowania. Pojazd z właściwie wyregulowaną zbieżnością może oszczędzać do 3% paliwa - w ekstremalnych przypadkach oszczędności mogą być większe.
źródło: Continental
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Continental: system znaczników VAI w oponach