Continental jest obecnie jedynym producentem opon, który wykorzystuje nowy skaner CT w celu optymalizacji prac nad prototypowymi modelami opon. Urządzenie zostało zainstalowane w Centrum Badań i Rozwoju w Hanowerze. Pozwala ono skrócić czas potrzebny na kompleksowe prześwietlenie opony oraz wpływa na poprawę jakości wykonanych obrazów. Poszczególne elementy konstrukcyjne opony mogą być wyświetlane osobno tak, aby można było zbadać zużycie np. poszczególnych części osnowy.
Skaner CT spowoduje, że liczba prześwietlonych opon wzrośnie dziesięciokrotnie. Oprócz możliwości szybszego analizowania wnętrza opon, zaletą jest również wyższa rozdzielczość obrazu. Może on także symulować realistyczne warunki, takie jak obciążenia, kąt pochylenia koła, poślizg, przyspieszenie oraz moment hamujący, a także badać wpływ na poszczególne części opony. Dzięki temu można przeprowadzić trójwymiarową analizę poszczególnych części oraz opony jako całości. Dotychczas wykorzystywane skanery umożliwiały jedynie wyświetlanie poszczególnych fragmentów lub wycinków konstrukcji.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Continental testuje opony tomografem