Ok. 10 mln osób codziennie słucha radia w samochodzie, a liczba ta ciągle rośnie. W porównaniu z 2009 r. przybyło 300 tys. zmotoryzowanych słuchaczy - podał Komitet Badań Radiowych na podstawie badania Radio Track.
Najwięcej czasu samochodowi słuchacze poświęcili stacji RMF FM (6,31% ogólnego czasu, poświęconego na słuchanie radia jako takiego), na kolejnych miejscach pod względem udziału w czasie słuchania znalazły się: Radio Zet (6,3%), publiczne Trójka (1,48%) i Jedynka (0,77%). Publiczne: Czwórka i Dwójka oraz Radio Maryja odnotowały 0,06% udziałów.
Największy zasięg radio słuchane w samochodzie ma w porannych i popołudniowych godzinach - w okolicach 7 rano i między 15 a 18 po południu, kiedy najwięcej osób podróżuje do i z pracy. Wtedy radio samochodowe ma włączone nawet 2,8 mln osób w każdej godzinie.
Osoby słuchające radia w samochodzie to głównie mężczyźni (61,3), przeważnie dorośli, w wieku 25-39 lat (39,9%) i 40-59 lat (35,8%), najczęściej z wykształceniem średnim (51,4%) i wyższym (25,7%).
Wśród osób włączających radio w samochodzie największą grupę stanowią wykwalifikowani robotnicy, ale niewiele mniej jest dyrektorów, przedstawicieli wolnych zawodów, pracowników umysłowych, właścicieli firm.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Coraz więcej kierowców słucha radia w samochodzie