Europejscy dealerzy przyjęli ponad 250 tys. zamówień na Astrę w wersji pięciodrzwiowej i Sports Tourer.
Zarówno wersja pięciodrzwiowa, jak i Sports Tourer są oparte na nowej, lekkiej architekturze pojazdu, która pozwala zmniejszyć masę auta o 200 kg. Nowy model kontynuuje tradycję udostępniania technologii i wyposażenia spotykanego wcześniej w samochodach wyższych klas szerszemu gronu odbiorców. Przykładowo, w Astrze Opel jako pierwszy wprowadził adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED do klasy kompaktowej. Umożliwiają one jazdę poza obszarem zabudowanym z włączonymi światłami drogowymi, które jednak nie oślepiają innych. Samochód wyposażono również w wiele nowych systemów wsparcia, współpracujących z przednią kamerą Opel Eye: system rozpoznawania znaków drogowych, asystent pasa ruchu z aktywną korektą toru jazdy oraz alarm przedkolizyjny z funkcją autonomicznego hamowania awaryjnego. Wersja kombi ma automatyczną klapę bagażnika. Wystarczy wykonać odpowiedni ruch stopą pod tylnym zderzakiem, by pokrywa samoczynnie otworzyła się lub zamknęła.