Toyota Motor Europe (TME) poinformowała o planach rozpoczęcia produkcji hybrydowej wersji swego popularnego hatchbacka segmentu C, modelu Auris, w brytyjskiej fabryce w Burnaston w hrabstwie Derbyshire.
- Dzisiejsza wydarzenie oznacza istotny krok w kierunku większej dostępności pojazdów o napędzie hybrydowym dla szerokiej grupy klientów. Takie działania są niezbędne dla zwiększenia liczby pojazdów o niskiej emisji dwutlenku węgla w Europie - mówi Tadashi Arashima, dyrektor generalny i prezes TME. I dodaje. - Decyzja o produkcji pojazdów hybrydowych w Wielkiej Brytanii jest odzwierciedleniem zarówno naszego zaufania do jakości produkcji TMUK oraz zaangażowania brytyjskich pracowników, jak i modelowej współpracy z brytyjskim rządem. Zapowiedź ma wielkie znaczenie dla firmy Toyota, brytyjskich dostawców oraz lokalnej społeczności.
Sekretarz Lord Mandelson: - Decyzja ta oznacza pożądane, długofalowe inwestycje dokonywane przez światowej klasy producenta. Działając w ramach strategii ograniczania emisji dwutlenku węgla, czynimy Wielką Brytanię najlepszym w świecie miejscem do rozwijania pojazdów niskoemisyjnych. Owo zaangażowanie w połączeniu z wielkimi możliwościami pracowników brytyjskiej motoryzacji zapewniają firmom takim jak Toyota pewność inwestowania w produkcję pojazdów o niskiej emisji dwutlenku węgla w Wielkiej Brytanii. Wszystko to oznacza, że brytyjska motoryzacja już w tej chwili dokonuje przejścia do technologii niskoemisyjnych.
Toyota Auris trafiła na rynek europejski wiosną '07. Od tej pory sprzedano ponad 370 tys. pojazdów. Wykorzystując nową technologię Toyota Optimal Drive, model Auris wyposażony jest w silnik dual VVT- i o pojemności 1,33 l oraz technologię Toyota Start&Stop, co obniża emisję CO2 o 17% (135 g/km) i zmniejsza zużycie paliwa o 19% (ok. 4,8 l / 100 km w cyklu mieszanym), w porównaniu do wcześniejszego silnika 1.4 VVT-i.
Zakłady TMUK, które rozpoczęły produkcję w roku 1992 jako pierwsza fabryka Toyoty w Europie, zatrudniają obecnie ok. 4 100 pracowników. Do tej pory hale zakładów opuściło ponad 2,5 mln takich modeli jak Carina E, Corolla, Avensis i Auris, które trafiły na rynki Europy i innych kontynentów. Zakłady TMUK, w które zainwestowano ponad 1,85 mld funtów, są jedną z dziewięciu fabryk Toyoty w Europie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Czas na hybrydowego Aurisa