Czas na hybrydowego Aurisa

Czas na hybrydowego Aurisa
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Toyota Motor Europe (TME) poinformowała o planach rozpoczęcia produkcji hybrydowej wersji swego popularnego hatchbacka segmentu C, modelu Auris, w brytyjskiej fabryce w Burnaston w hrabstwie Derbyshire.

Produkcja pierwszego wytwarzanego w Europie w pełni hybrydowego samochodu Toyoty rozpocznie się w zakładach Toyota Motor Manufacturing (UK) Ltd (TMUK) w połowie przyszłego roku. Silniki będą produkowane w fabryce TMUK w Deeside w północnej Walii. Zapowiedź ta zbiegła się z wizytą złożoną w zakładzie przez Lorda Mandelsona, sekretarza stanu ds. biznesu, innowacji i umiejętności.

- Dzisiejsza wydarzenie oznacza istotny krok w kierunku większej dostępności pojazdów o napędzie hybrydowym dla szerokiej grupy klientów. Takie działania są niezbędne dla zwiększenia liczby pojazdów o niskiej emisji dwutlenku węgla w Europie - mówi Tadashi Arashima, dyrektor generalny i prezes TME. I dodaje. - Decyzja o produkcji pojazdów hybrydowych w Wielkiej Brytanii jest odzwierciedleniem zarówno naszego zaufania do jakości produkcji TMUK oraz zaangażowania brytyjskich pracowników, jak i modelowej współpracy z brytyjskim rządem. Zapowiedź ma wielkie znaczenie dla firmy Toyota, brytyjskich dostawców oraz lokalnej społeczności.

Sekretarz Lord Mandelson: - Decyzja ta oznacza pożądane, długofalowe inwestycje dokonywane przez światowej klasy producenta. Działając w ramach strategii ograniczania emisji dwutlenku węgla, czynimy Wielką Brytanię najlepszym w świecie miejscem do rozwijania pojazdów niskoemisyjnych. Owo zaangażowanie w połączeniu z wielkimi możliwościami pracowników brytyjskiej motoryzacji zapewniają firmom takim jak Toyota pewność inwestowania w produkcję pojazdów o niskiej emisji dwutlenku węgla w Wielkiej Brytanii. Wszystko to oznacza, że brytyjska motoryzacja już w tej chwili dokonuje przejścia do technologii niskoemisyjnych.

Toyota Auris trafiła na rynek europejski wiosną '07. Od tej pory sprzedano ponad 370 tys. pojazdów. Wykorzystując nową technologię Toyota Optimal Drive, model Auris wyposażony jest w silnik dual VVT- i o pojemności 1,33 l oraz technologię Toyota Start&Stop, co obniża emisję CO2 o 17% (135 g/km) i zmniejsza zużycie paliwa o 19% (ok. 4,8 l / 100 km w cyklu mieszanym), w porównaniu do wcześniejszego silnika 1.4 VVT-i.

Zakłady TMUK, które rozpoczęły produkcję w roku 1992 jako pierwsza fabryka Toyoty w Europie, zatrudniają obecnie ok. 4 100 pracowników. Do tej pory hale zakładów opuściło ponad 2,5 mln takich modeli jak Carina E, Corolla, Avensis i Auris, które trafiły na rynki Europy i innych kontynentów. Zakłady TMUK, w które zainwestowano ponad 1,85 mld funtów, są jedną z dziewięciu fabryk Toyoty w Europie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Czas na hybrydowego Aurisa

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!