PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Czego uczą cztery kontrakty Ursusa w Afryce?

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
10-04-2017 15:38
Czego uczą cztery kontrakty Ursusa w Afryce?

Nie wystarczy latać co pewien czas do miejscowego zakładu i kierować nim z Polski mailami i faksami - mówi Karol Zarajczyk.

Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Strategię ekspansji na rynki afrykańskie przygotowywaliśmy od kilku lat, a najdłuższy kontrakt negocjowaliśmy cztery lata. Istotna dla tego sukcesu była formuła offsetu dla zamawiających i kredytowania tych inwestycji, zbudowanie relacji z instytucjami, a nie osobami oraz pomoc polskich przedstawicielstw dyplomatycznych - mówi Karol Zarajczyk, prezes zarządu Ursus SA.

Co skłoniło zarząd spółki do eksportu na dalekie rynki, do Afryki?

- Od połowy lat 90. Pol-Mot Holding skupował krajowe podmioty zajmujące się produkcją oraz sprzedażą maszyn rolniczych. Przykładem tego było przejęcie w roku 1993 spółki Warfama z Dobrego Miasta, później fabryki w Biedaszkach produkującej ładowacze czołowe, następnie fabryk w Mrągowie i Opalenicy.

Zostały one skonsolidowane pod brandem Pol-Mot Warfama. Utworzona w ten sposób spółka w roku 2007 zadebiutowała na warszawskiej GPW. Jednak cały czas w tyle głowy mieliśmy produkt którego najbardziej nam brakowało, a który byłby motorem rozwoju grupy w latach przyszłych - chodziło oczywiście o ciągniki Ursusa. Udało się to dopiero w roku 2011 i od tego czasu marka ta stała się motorem napędowym całej grupy.

Ale dlaczego Afryka…?


- Wybór ekspansji Ursusa do Afryki nie był przypadkowy. Z jednej strony istnieje tam największy potencjał rozwoju dla rynku traktorów i maszyn rolniczych, z drugiej marka Ursusa była tam już bardzo dobrze rozpoznawalna.

Trochę jestem rozczarowany, bo myślałem, że do eksportu przymusiła was rosnąca konkurencja krajowa lub impuls, np. spotkanie z biznesmenem z któregoś z tych krajów afrykańskich.


- Konkurencję traktujemy jako element dopingujący do rozwoju, a nie czynnik skłaniający do ucieczki na inne rynki.

Natomiast wyprawa do Afryki była świadomie podjętym działaniem i elementem strategii rozwoju Ursusa. Ale zbiegła się ona w czasie z uruchomieniem przez rząd programu Go Africa. Nie byłoby rozwoju Ursusa bez wsparcia różnych resortów i placówek dyplomatycznych.

W dalszej części artykułu:

• Jaka jest siła nabywcza afrykańskiego rynku?
• Ile znaczy w relacjach z Afryką oferta offsetu?
• Czy warunkiem udanego kontraktu jest zapłata pod stołem?
• Dlaczego robiąc interesy w Afryce warto wybrać kredytowanie z OECD?
• Jak prezes Ursusa ocenia zmiany w publicznej promocji eksportu?
• Czy można spodziewać się dalszych inwestycji firmy w Afryce?

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 786 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

578 332 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.