Części do Mercedesa z Nowej Soli?

Części do Mercedesa z Nowej Soli?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Coraz więcej Polaków chce mieć turbodoładowanie. Wie o tym producent mercedesów, który zainwestuje w pierwszą fabrykę w naszym kraju.

Daimler, producent mercedesów, smartów i maybachów, wraz z japońskim partnerem IHI, rozważa budowę fabryki turbosprężarek - udało się potwierdzić Pulsowi Biznesu w kilku niezależnych źródłach, .

- Lokalizacja w Polsce jest jedna: Nowa Sól. Ale Polska konkuruje o ten projekt z innym krajem. Chodzi o inwestycję rzędu 50-60 mln zł, w której wyniku powstałoby około 300 miejsc pracy - mówi osoba, która brała udział w negocjacjach z inwestorem.

Zakład zostałby zlokalizowany na terenie Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (KSSSE). Byłaby to pierwsza inwestycja produkcyjna koncernu Daimler w Polsce.

- Bez komentarza - mówi Krzysztof Dołganow, prezes KSSSE, który niedawno zapowiedział w "PB", że chciałby w Nowej Soli stworzyć klaster motoryzacyjny, bo ulokowało się tu już kilka firm z tej branży.

- Nie komentuję - dodaje Wadim Tyszkiewicz, prezydent Nowej Soli.

Podobnie odpowiada Wojciech Szelągowski, wiceprezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, która prowadzi ten projekt. Nie udało się również uzyskać odpowiedzi z biura prasowego koncernu Daimler.

Planowana inwestycja wpasowuje się w strategię koncernu. W grudniu, już po rozstaniu z firmą Chrysler, okazało się, że Daimler chce w ciągu 3-5 lat stać się jednym z trzech największych producentów turbosprężarek w Europie.

Zapowiedział to w wywiadzie dla "Automotive News Europe" Leopold Mikulic, szef działu silników w Mercedes-Benz Cars, spółce zależnej koncernu Daimler.

Obecnie firma kupuje ponad 50 proc. turbosprężarek od IHI Charging Systems International. Ta spółka to joint venture firm Daimler i japońskiej IHI (trzeciego na świecie producenta turbosprężarek) z fabrykami w Japonii i we Włoszech.

Pozostała część pochodzi od koncernów Honeywell (lider na rynku turbosprężarek) i Borg Warner (wicelider). Tylko do diesli Mercedes-Benz potrzeba co roku 500 tys. sztuk. Tyle wyprodukowało niemiecko-japońskie joint venture w 2006 r. Firma konsultingowa Roland Berger przewiduje, że w 2012 r. sprzedaż turbosprężarek na świecie sięgnie 17,8 mln sztuk. W 2006 r. było to 14,6 mln.


×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!