Za kilka dni (4 maja), dziesiątki tysięcy fanów GTI w Reifnitz na południowym brzegu jeziora Wörthersee będą się bawić na gigantycznej imprezie z okazji 40. jubileuszu kultowego Golfa. Volkswagen zaprezentuje siedem generacji modelu, w tym najnowszą wersję GTI Clubsport. Pojawi się też ostrzejsza wersja - Clubsport S.
GTI - od 40 lat ta zbitka liter jest miarą, wg której mierzy się sportowe kompaktowe auta. Golf GTI pojawił się na rynku w 1976 r. i sprawił, że sportowy styl "wjechał pod strzechy". GTI od początku cechował się specyficznym charakterem: mocny silnik, bezpośredni układ kierowniczy, sportowe zwieszenie, niewielka masęa, oryginalny wygląd, skrzynia biegów z dźwignią zakończoną kulką w kształcie piłki golfowej, czerwony pasek na osłonie chłodnicy i sportowe fotele z tapicerką w szkocką kratę. Auto miało powstać w liczbie tylko 500 egzemplarzy. Ale dawno już liczba wyprodukowanych Golfów GTI wszystkich generacji przekroczyła liczbę 2 milionów. Najświeższa i najostrzejsza obecnie nowa wersja Golfa GTI to limitowany Clubsport S, jedno z najszybszych współczesnych aut z przednim napędem. Dwa fakty: moc 310 KM i zawieszenie zestrojone specjalnie do pokonywania szybkich okrążeń toru Nürburgring.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Cztery dekady GTI