W upadłej fabryce grupa Zasady chce znów montować autobusy. Syndyk na razie milczy. Mimo trudnej sytuacji fabryka wciąż ma zamówienia. Ostatni kontrakt na dostawę 50 autobusów dla Warszawy zrealizowano 20 lutego.
GK Sobiesław Zasada poprzez spółkę Polskie Autobusy (PA) ma wciąż większość udziałów w Jelczu (przejął je w 1994 r.). Prezes PA Franciszek Gaik ocenia, że na podjęcie decyzji syndyk ma czas do 10 kwietnia. Później o losach Jelcza zdecyduje sąd.
Mimo trudnej sytuacji fabryka wciąż ma zamówienia. Ostatni kontrakt na dostawę 50 autobusów dla Warszawy zrealizowano 20 lutego. Obecnie budowane są 33 kolejne dla firmy Connex. Marek Wiśniewski, prezes ZS Jelcz, ma nadzieję, że spółka wygra dwa kolejne przetargi na dostawy autobusów. Wstrzymanie produkcji oznaczałoby zwolnienie 400 osób, w tym 220 z działu produkcji.
Upadłość Jelcza, którego właścicielem od 1994 roku była grupa Zasady, ogłoszono na początku stycznia. Jelcz nie był w stanie spłacać 100 mln zł długów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Czy nie będzie już więcej Jelczy?