Czy prąd wyprze z silnika benzynę?

Czy prąd wyprze z silnika benzynę?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W branży automotive jak w zwierciadle odbijają się trendy, koniunkturalne zawahania i kryzysowe napięcia. Debata o niej odbędzie się trzeciego dnia Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

W pierwszej części spotkania w hotelu Qubus podjęta zostanie próba oceny, czy kryzys w motoryzacji to już na pewno przeszłość. Goście spotkania przeanalizują rynek polski i europejski pod kątem zwycięzców, przegranych i poturbowanych. Będzie okazja szerzej przyjrzeć się sytuacji dostawców producentów samochodów na terenie Polski i jej najbliższych sąsiadów. Skład osobowy dyskusji wskazuje, że bez wątpienia pojawi się próba wskazania metod i instrumentów dla ożywienia polskiego rynku samochodów nowych oraz powstrzymania fali pojazdów używanych/zużytych z zagranicy.

Do udziału w sesji zostali zaproszeni Laurent Bresson – wiceprezes ds. globalnej sprzedaży i marketingu w Europie Nexteer Automotive, Wojciech Drzewiecki – prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, Jakub Faryś – prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, Grażyna Henclewska – podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki, Andrzej Korpak – dyrektor General Motors Manufacturing Poland, Leszek Lerch – dyrektor Działu Doradztwa dla Branży Motoryzacyjnej w Polsce Ernst & Young, Mirosław Michna – szef Grupy Doradczej dla Sektora Motoryzacyjnego KPMG, Enrico Pavoni – prezes Fiat Polska Sp. z o.o. Janusz Soboń – prezes Kirchhoff Polska Sp. z o.o. i Leszek Waliszewski – prezes FA Krosno SA.

W drugiej motoryzacyjnej części EKG warto skorzystać z okazji do wysłuchania dyskusji na temat segmentu pojazdów elektrycznych. W odróżnieniu od lat poprzednich teraz można już operować konkretem – wszak są już firmy handlujące takimi samochodami. Co prawda auta takie są drogie, a polski kierowca traktuje je bardziej jako ciekawostkę, jednak trudno uchylić się przed tendencją, której ulega spora część motoryzacyjnego świata. Rozstrzygnąć wypada tylko, czy e-mobilność w istocie wybierana jest świadomie przez konsumentów, którym leży na sercu dobro naturalnego środowiska, czy bardziej idzie tu o modę. Aktualny jest również dylemat, na ile rzeczywiście elektryczne pojazdy są w stanie zastąpić konwencjonalne samochody i jakie warunki trzeba spełnić, aby miało to sens.

Niewykluczone, że podczas EKG pojawi się również koncepcja czystej alternatywy dla napędu elektrycznego, a z pewnością będzie można dowiedzieć się, czy Polska i Polacy są gotowi na e-mobility.

Do debaty zostali zaproszeni: Iwona Jarzębska – senior menedżer RWE Polska SA, Zbigniew Kamieński – zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Gospodarki Ministerstwa Gospodarki, Krzysztof Karolczyk – dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Fortum Power and Heat Polska; Paweł Kawaliło – prezes Green Wave Sp. z o.o., Bogdan Kuberacki – SpinCar, Leszek Lerch, dyrektor Działu Doradztwa dla Branży Motoryzacyjnej w Polsce Ernst & Young; Hyoe Ooku – prezes MMC Car Poland Sp. z o.o., Piotr Pryciński – starszy specjalista w Zespole ds. Projektów Badawczych Infotech Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Zbigniew Turek – koordynator Działu Transportu Krajowego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych Unii Europejskiej, Paweł Wideł – government relations director General Motors Poland, Artur Zdybicki – prezes Polenergii SA.

Szczegóły na www.eec.eu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Czy prąd wyprze z silnika benzynę?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!