Dacia bilansuje dekadę

Dacia bilansuje dekadę
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Od momentu wykupienia przez Renault 2 lipca 1999 r. i wprowadzenia Dacii Logan w 2004 r., Dacia stała się liczącym graczem w sektorze, a także filarem strategii Grupy Renault.

Decydujac się na bilans szefowie marki wskazują, że w ciągu dekady Dacia wylansowała nowy styl konsumpcji w sektorze samochodowym, oferując proste samochody z niezbędnym wyposażeniem. Od momentu wprowadzenia programu Dacia eco2 na Salonie Paryskim w październiku '08, marka próbuje udowodnić, że można pogodzić niską cenę z ochroną środowiska. Inna próba polega na pogodzeniu designu z ceną a służyć temu mają: Sandero i Sandero Stepway a ostatnio Duster, pierwszy concept-car marki. W pierwszym półroczu 2009 sprzedaż marki (w Europie, Maghrebie, Turcji) wzrosła o 20,3% pomimo spadku na rynku o 16,5%. Od 2004 r. sprzedano niemal milion Dacii.

W ciągu pierwszego półrocza sprzedaż Dacii wzrosła o ponad 20%. Dacia sprzedała w sumie 153 826 samochodów: W Europie odnotowano wzrost sprzedaży o ponad 95%. Przekroczony został poziom 100 000 sztuk (w tym niemal 60 000 Sandero). Niemcy, gdzie sprzedaż wzrosła czterokrotnie, były w pierwszym półroczu 2009 roku największym rynkiem zbytu Dacii (niemal 48 000 sprzedanych aut). W Rumunii Dacia utrzymała 30% udział w rynku oraz pozycję lidera. W Maroku marka zajmuje II pozycję z udziałem w rynku w wysokości 12,88%.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dacia bilansuje dekadę

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!