Dacia liczy na trwały sukces

Dacia liczy na trwały sukces
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Należąca do Grupy Renault marka Dacia w ciągu 7 lat odniosła wyraźny sukces. Nie ulega wątpliwości, że rumuńska marka stała się dziś ważnym graczem na rynku.

W 2010 r. (na rynku samochodów osobowych i dostawczych) Dacia sprzedała na świecie 348 279 samochodów, co daje wzrost o 11,8% w stosunku do roku 2009. W Europie firma posiada 1,6% udziału w rynku ze sprzedażą 246 920 samochodów (+15,2%. We Francji Dacia jest szóstą marką z udziałem 4,1% w rynku i sprzedażą 110 075 samochodów (+65,6%), przy wysokiej proporcji klientów indywidualnych (która plasuje Dacię na IV miejscu na rynku odbiorców indywidualnych).

Dacia Sandero osiągnęła w 2010 r. sprzedaż na poziomie 155 tys. szt. (w tym 25% -wersja Stepway), na Dustera w ciągu roku zebrano 100 tys. zamówień. Modele: Sandero, Logan i Logan MCV zostaną odnowione do 2013 r. Kontynuowany będzie również proces poszerzania gamy - w 2012 r. zostanie wprowadzony do sprzedaży nowy, rodzinny samochód oraz nowy, mały samochód dostawczy.

Duster, terenowy model Dacii, został cieplo przyjęty we wszystkich krajach, w których jest sprzedawany. W 2010 r. jego sprzedaż wyniosła 67 tys. szt.

W Europie: sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Dacii wzrosła o 15,2% do poziomu 246 920 sztuk (1,6% udziału w rynku). Na koniec 2010 r. głównymi rynkami Dacii były: Francja (110 075 sprzedanych samochodów), a następnie Niemcy (40 327), Włochy (21.941), Hiszpania (21 753) oraz Belgia (11 403 samochodów). W Rumunii Dacia jest nadal liderem - jej udział w rynku wzrósł o 3 pp do poziomu 31,7%.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dacia liczy na trwały sukces

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!