XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Daimler kupi baterie do pojazdów elektrycznych o wartości 20 mld euro

Daimler kupi baterie do pojazdów elektrycznych o wartości 20 mld euro
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Niemiecki koncern motoryzacyjny Daimler zapowiedział we wtorek, że do 2030 roku kupi na potrzeby pojazdów elektrycznych ogniwa akumulatorowe o łącznej wartości 20 mld euro - podała agencja Reutera.

Decyzja wpisuje się w przygotowania koncernu do masowej produkcji hybryd i elektryków - podała agencja. W ofercie należącej do Daimlera spółki Mercedes-Benz Cars do 2022 roku pojawi się 130 elektrycznych i hybrydowych samochodów osobowych.

Niemiecki producent nie sprecyzował, od jakiej firmy zamierza kupić ogniwa. Firma zaopatruje się obecnie w baterie produkowane przez południowokoreańskie firmy LG Chem i SK Innovation oraz chińskie Contemporary Amperex Technology. Reuters przypomniał, że koncern ze Stuttgartu tworzy własną sieć zakładów produkcji akumulatorów w Niemczech (w Kamieńcu, Untertuerkheimie i Sindelfingen) oraz w chińskim Pekinie, tajlandzkim Bangkoku i w Tuscaloosie w USA. Daimler podkreślił, że rozszerza własne kompetencje w zakresie badań nad ogniwami akumulatorowymi i pracuje nad kolejną generacją baterii. Koncern chce w ten sposób zredukować swoją zależność od kosztownych metali ziem rzadkich, m.in. kobaltu, którego głównym źródłem jest Demokratyczna Republika Konga w środkowej Afryce.

Elektryczny samochód osobowy Mercedes EQ, który ma trafić na rynek w 2019 roku, będzie wykorzystywać ogniwa akumulatorowe składające się w 60 proc. z niklu, w 20 proc. z manganu i w 20 proc. z kobaltu - podała firma.

W przyszłości zelektryfikowane pojazdy marki mają zostać wyposażone w baterie w 80 proc. składające się z niklu, w 10 proc. z manganu i w 10 proc. z kobaltu.

Według zapowiedzi Daimlera inżynierowie koncernu pracują również nad ogniwami zawierającymi 90 proc. niklu, 5 proc. manganu i 5 proc. kobaltu, a także nad zupełnie pozbawionymi kobaltu akumalotorami na elektrolit stały.

Podobne prace prowadzą również inni producenci ogniw i samochodów. Amerykańska Tesla korzysta obecnie z produkowanych przez japońską firmę Panasonik baterii NCA zawierających nikiel, kobalt i tlenek glinu. Chińscy producenci korzystają z bezkobaltowych akumulatorów LFP, a japońscy, m.in. Nissan - z LMO (uwzględniających lit i tlenek manganu).
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (8)

Do artykułu: Daimler kupi baterie do pojazdów elektrycznych o wartości 20 mld euro

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!