Koncern Daimler do końca roku zadecyduje o losach marki Smart, która regularnie generuje straty finansowe - poinformował dziennik "Handelsblatt". W 2018 roku sprzedaż firmy spadła o 4,6 proc. do poziomu niecałych 129 tys. egzemplarzy.
Od początku działalności w 1998 roku Smart wygenerował miliardy euro strat - wynika z danych analityków finansowych.
Podczas ostatniej restrukturyzacji Daimler zadecydował, że Smart będzie producentem tylko samochodów elektrycznych. Jednak to posunięcie może się okazać zbyt kosztowne - ocenia "Handelsblatt".
W celu ograniczenia kosztów Daimler współpracował z Renault. Modele Smarta ForTwo i ForFour powstawały razem z Renault Twingo. Jednak według doniesień medialnych francuski koncern chce wycofać się z tego partnerstwa.
Analitycy Evercore ISI szacują, że Smart rocznie przynosi 500-700 mln euro strat. Ich zdaniem niemiecki rynek mikrosamochodów nie ma perspektyw do generowania zysku.