PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dealerzy w Polsce: utrzymane status quo?

Autor: Rzeczpospolita
20-08-2007 13:58
Dealerzy w Polsce: utrzymane status quo?

W pierwszym półroczu, w Polsce, sprzedaż nowych aut wzrosła o jedną czwartą . Przy tym, liczba salonów - tylko o niecałe 1 procent.

Według danych IBRM Samar, na które powołuje się Rzeczpospolita, w tym roku w Polsce przybyło 10 punktów sprzedaży nowych samochodów, jednak zmniejszyła się liczba dilerów. Jeszcze pod koniec 2005 r. działało ich w Polsce 1270, obsługując 323 punkty sprzedaży. Obecnie dilerów jest tylko 1037, ale salonów już ponad 1,4 tys.
Z danych Samaru widać, że tylko w połowie regionów sprzedaż samochodów na tyle się opłaca, że przybyło tam salonów. Najbardziej, o 6, wzrosła ich liczba na Mazowszu, o 4 w łódzkim, a o 3 na Dolnym Śląsku. Salonów przybywa tylko tam, gdzie jest popyt na nowe auta - pisze Rzeczpospolita. W głębi Polski coraz trudniej o dilerów nowych, a łatwiej o importerów starych aut. W woj. lubelskim i podkarpackim ubyły po 4 salony samochodowe. Najwięcej sprzedawców aut żyje w mazowieckim, gdzie zarejestrowano 232 dystrybutorów, i na Śląsku - 202.

Jeszcze w ubiegłym roku przy popycie rzędu 230 tys. sztuk, w jednym punkcie kupowano rocznie 178 nowych aut. Dzięki obecnemu znacznemu zwiększeniu popytu (do 173,8 tys. sztuk w sześć miesięcy) jest szansa, aby jeden salon obsłużył ponad 200 klientów, co zdaniem specjalistów jest progiem rentowności przy obecnych wysokich wymaganiach wobec salonów.

Mimo to, ostra rywalizacja cenowa sprawia, że dilerzy zmieniają szyldy na takie, które zapewnią większe przychody. Np. w Rybniku, skończyła się epoka Renault, za to dwa punkty sprzedaży ma Hyundai. Diler zmienił szyld, bo aut francuskiej marki w ciągu sześciu miesięcy br. sprzedano w Polsce o 2 proc. mniej aut niż przed rokiem. Z kolei sprzedaż koreańskiego konkurenta, skoczyła w tym samym czasie o 42 proc.

Innym zjawiskiem, o którym czytamy w Rzeczpospolitej jest wielomarkowość poszczególnych salonów i to za zgodą marki głównej, od której dany dealer zaczynał. Tak jest chociażby w salonach Seata. Firma Iberia Motor Poland zgodziła się, aby w salonach pojawiły się także samochody innych marek. Mogą być tam sprzedawane modele Suzuki, Hyundaia, Skody czy Volkswagena.

Z ponad tysiąca firm samochodowych trzy czwarte zajmuje się dystrybucją aut jednego producenta. Po dwie marki (głównie Opel/Chevrolet czy Fiat/Lancia) sprzedaje 206 dilerów. Tylko pięciu prowadzi prawdziwie wielomarkowe salony, oferując auta kilku różnych koncernów jednocześnie.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 968 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 455 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.