PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Diler samochodów Auto-Sim myśli o NewConnect

Autor: Parkiet
13-03-2008 07:47

Warszawska firma Auto-Sim może zostać pierwszym dilerem samochodów, którego akcje pojawią się w obrocie publicznym. Firma specjalizująca się w sprzedaży aut luksusowych planuje wejście na NewConnect w 2009 roku.

Swoje potrzeby kapitałowe Auto-Sim ocenia na 5 do 10 mln zł. Jej założyciele - Michał Stolarek i Artur Misiak (mają po 50 proc. udziałów) - chcą zachować kontrolę nad spółką po emisji akcji - informuje "Parkiet".
Oprócz oferty prywatnej, która poprzedziłaby debiut na rynku nieregulowanym, firma rozważa finansowanie działalności za pomocą kredytów lub emisję obligacji. Pieniądze chce przeznaczyć na rozbudowę sieci salonów firmowych i stworzenie własnej marki, pod którą zamierza rozwinąć sprzedaż aut.

- Plan wejścia na NewConnect to strategiczna decyzja, która pomoże nam zwiększyć potencjał i skalę działania firmy - tłumaczy Michał Stolarek. W tej chwili spółka dysponuje jednym salonem w Warszawie. Drugi otworzy jeszcze w tym półroczu we Wrocławiu. Do końca 2009 roku planuje stworzenie sieci 8-10 salonów w największych polskich miastach.

Dzięki temu firma chce zostać największym w Polsce niezależnym dilerem handlującym samochodami luksusowymi. - W tym roku chcemy zwiększyć liczbę sprzedanych pojazdów do 200 wobec 150 w 2007 roku - mówi Artur Misiak. Dodaje, że pojazdy luksusowe stanowią około 80 proc. tej liczby. Szacuje, że średnia cena sprzedaży samochodu z tej kategorii wyniesie około 100 tys. zł. Auto-Sim sprzedaje m.in. auta takich marek, jak Bentley, Hummer, Maserati czy Ferrari. Handluje głównie samochodami używanymi, które kupuje od indywidualnych klientów w Polsce, ale sprowadza też nowe pojazdy z zagranicy.

Według danych opracowanych przez Auto-Sim, polski rynek aut luksusowych (samochodów kosztujących powyżej 200 tys. zł) rośnie w tempie 20-40 proc. rocznie. Jego wartość w 2007 roku spółka oszacowała na ok. 4 mld zł. - Pod względem wartości ten segment polskiego rynku stanowi zaledwie 20 proc. rynku hiszpańskiego. Jest więc dużo miejsca na wzrost - przekonuje Misiak.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 966 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

582 764 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.