Specjalizacja sieci sprzedaży pozwala na lepszą obsługę klientów biznesowych, którzy kupują większość samochodów użytkowych.
Dziennik podaje przykład bezprecedensowego rozwiązania, jakim jest salon Uni-Truck we Wrocławiu, zlokalizowany nieopodal salonu ciężarówek Iveco. - Pomysł sprawdza się. Klienci, którzy chcą kupić samochód dostawczy, należą do zupełnie innej kategorii niż osoby pragnące kupić samochód osobowy. Jest to klient o bardzo konkretnych wymaganiach i sprecyzowanych potrzebach. Wymaga też innego typu obsługi - twierdzi Roman Michałowy, kierownik Uni-Truck.
W ślad za Fiat Professional idą kolejne koncerny. Salony samochodów dostawczych prowadzone niezależnie od salonów aut osobowych otwierają lub planują otworzyć również Volkswagen, Mercedes i Renault. Dziennik pisze, że polskie oddziały międzynarodowych firm korzystają z rozwiązań swoich odpowiedników w Wlk.Brytanii czy Holandii. Wg Lucyny Bogusz specjalizacja, która rozpoczyna się wraz z wydzieleniem salonów, to dopiero początek zmian na rynku. Po otwarciu salonu koncerny natychmiast myślą o dodatkowych, specjalistycznych usługach, wzbogacających ofertę. W efekcie rozszerzają sprzedaż np. o długoterminowy wynajem pojazdów. Pierwszym programem tego typu na polskim rynku jest Fiat Rental.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Dilerzy tworzą salony dla aut dostawczych