Podczas konferencji klimatycznej COP21, firma CARWATT wraz ze swoimi partnerami: Renault, Merostwem Paryża, BPI France, Mines d’Alès oraz Campus des Métiers de Bobigny, przedstawiły nietypowy, elektryczny model Renault Trafic. To jedyny na świecie prototyp zasilany przez pochodzące z samochodów elektrycznych Renault akumulatory litowo-jonowe, które otrzymały drugie życie.
Kiedy wydajność akumulatorów samochodów elektrycznych po okresie długotrwałej eksploatacji zaczyna spadać do ok. 75% ich początkowej wydajności, przed przekazaniem ich do recyklingu mogą jeszcze okazać się przydatne, znajdując zastosowanie dzięki tzw. drugiemu życiu, które uzyskują poprzez magazynowanie energii. CARWATT stworzył wbudowane aplikacje służące odzyskiwaniu tych akumulatorów i wykorzystywaniu ich w miejskich samochodach dostawczych, które przekształcane są w auta elektryczne. CARWATT dając drugie życie akumulatorom i pozostając jednocześnie w sektorze motoryzacyjnym, realizuje główne zasady funkcjonowania gospodarki cyrkulacyjnej: znajdowanie kolejnych zastosowań, które pozwalają zachować wartość akumulatora.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.