Skoda coraz pełniej chce wykorzystać możliwości dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG, która wg założeń pomysłodawców ma oferować odpowiednie przyspieszanie i zmianę biegów bez utraty mocy.
Efektem pracy DSG mają być lepsze osiągi, płynna, komfortowa jazda i wyeliminowanie jakichkolwiek szarpnięć czy opóźnień w zmianie przełożeń.
Działanie skrzyni biegów DSG jest proste: w momencie, kiedy załączony jest jeden bieg, kolejny jest już wybrany i tylko oczekuje na włączenie. Zmiana biegów następuje przez przełączanie sprzęgieł. Sam moment przełączenia biegów trwa ułamek sekundy. Dźwignia zmiany biegów przekładni DSG wygląda dokładnie tak, jak przy tradycyjnej przekładni automatycznej. Kierowca może wybrać tryb samoczynnego przełączania biegów lub zmieniać je ręcznie, po prostu przesuwając dźwignię sterującą w górę lub w dół.
Skrzynia biegów DSG jest znana użytkownikom samochodów marek z Grupy Volkswagena w tym Skody. W najnowszym modelu marki - Yeti - DSG występuje w połączeniu z silnikiem 1.2 TSI z przednim napędem.