Toyota i Honda ścigają się, kto sprzeda więcej w USA, a okazuje się, że sporo można zarobić np. w Indiach, gdzie popyt jest godzien uwagi. Na rywalizacji konkurentów korzysta mniejszy "Japończyk" - Suzuki, który już niedługo może ich dogonić pod względem sprzedaży.
Puls Biznesu cytuje analityków, którzy szacują, że do 2015 roku, na drogach Indii pojawi się 3 mln nowych samochodów . Dzięki niedrogiej sile roboczej, Suzuki może znacznie taniej sprzedawać w Europie auta wyprodukowane na półwyspie Dekan. Eksperci szacują, że do 2009 roku, na Stary Kontynent trafi 200 tys. aut z logo Suzuki. W 2006 r. było to 40 tys. O pozycje i przychody obawiać się mogą Toyota i Honda, dwaj najwięksi, japońscy producenci. Zawirowania na rynkach finansowych sprawiły, że rynek USA, na którym obie firmy oparły sprzedaż, jest coraz mniej chłonny. Od początku roku, Toyota sprzedała w USA o 22% mniej aut niż przed rokiem, Honda o 20%. Spadek mocno boli gigantów, bo ponad połowa zysków do ich kasy, napływa właśnie z tego kraju.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Dwóch się bije, a Suzuki korzysta