Dwóch się bije, a Suzuki korzysta

Dwóch się bije, a Suzuki korzysta
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Toyota i Honda ścigają się, kto sprzeda więcej w USA, a okazuje się, że sporo można zarobić np. w Indiach, gdzie popyt jest godzien uwagi. Na rywalizacji konkurentów korzysta mniejszy "Japończyk" - Suzuki, który już niedługo może ich dogonić pod względem sprzedaży.

Strategia Suzuki, opiera się na rynkach wschodzących - głównie Indiach - drugiej pod względem tempa rozwoju, gospodarki świata. Koncern zdążył już się tam zadomowić za sprawą Maruti, hinduskiego producenta aut, w którym posiada 54% udziałów. Dzięki temu otworzył sobie drogę do jednego z najszybciej rosnących rynków.

Puls Biznesu cytuje analityków, którzy szacują, że do 2015 roku, na drogach Indii pojawi się 3 mln nowych samochodów . Dzięki niedrogiej sile roboczej, Suzuki może znacznie taniej sprzedawać w Europie auta wyprodukowane na półwyspie Dekan. Eksperci szacują, że do 2009 roku, na Stary Kontynent trafi 200 tys. aut z logo Suzuki. W 2006 r. było to 40 tys. O pozycje i przychody obawiać się mogą Toyota i Honda, dwaj najwięksi, japońscy producenci. Zawirowania na rynkach finansowych sprawiły, że rynek USA, na którym obie firmy oparły sprzedaż, jest coraz mniej chłonny. Od początku roku, Toyota sprzedała w USA o 22% mniej aut niż przed rokiem, Honda o 20%. Spadek mocno boli gigantów, bo ponad połowa zysków do ich kasy, napływa właśnie z tego kraju.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dwóch się bije, a Suzuki korzysta

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!