PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

e-mobility: potrzebna ewolucja i system zachęt

Autor: wnp.pl(AG)
16-05-2012 13:01

Pierwsza "motoryzacyjna" sesja podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego dotyczyła e-mobility i szansom na rozwój rynku pojazdów elektrycznych, hybrydowych, słowem "ekologicznych" w Polsce.

Jak zauważyli paneliści e-auta tworzone były na różne potrzeby. Zanim do ich produkcji sprowokowały pierwsze kryzysy naftowe, u zarania motoryzacji, pierwszy pojazd, który pokonał barierę prędkości 100 km/h był właśnie samochodem elektrycznym. - Pierwszy pojazd na księżycu był również napędzany energią elektryczną, przypomniał Paweł Wideł dyrektor ds. kontaktów z rządem w GM Manufacturing Poland.
Później e-auta były tworzone na różne inne potrzeby. Najczęściej ich walory sprawdzały firmy energetyczne, a impulsem była wahania cen ropy. Teraz idzie o redukcję CO2. UE nakłada na wszystkich obowiązek takiego postępowania w różnych obszarach. - Lepiej obniżać emisję niż płacić kary. Nawet jeśli cena ropy wydatnie spadnie produkcja e-samochodów i tak będzie się odbywała, bo ich ekspansja wydaje się być procesem nieuchronnym, mówił dyrektor Arkadiusz Tomala z Mitsubishi Motors Corporation.

Jak mówił dyrektor Tomala, w Polsce wynik handlowy obejmujący e-auta nie jest na razie imponujący - sprzedało się dotąd 21 elektrycznych Mitsubishi i MiEV, i 8 siostrzanych modeli pod innymi markami (Citroen C-Zero, Peugeot i-On). Na ok. 300 tys. samochodów sprzedawanych w Polsce skala jest raczej niewielka zwłaszcza, biorąc pod uwagę fakt, że pojazdy takie kupują najczęściej klienci instytucjonalni dla celów demonstracyjnych, podkreślając swoje zaangażowanie w kwestie ochrony środowiska.

Prezes Jakub Faryś z Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego zwracał uwagę, że zmiana niektórych przepisów i wprowadzenie różnego rodzaju zachęt mogłaby wpłynąć na większe zainteresowanie pojazdami elektrycznymi, hybrydowymi i ogólnie „czystymi” albo jak kto woli niskoemisyjnymi: - To konieczne ze względu na cenę. W tej chwili koszt produkcji auta e- albo hybrydowego jest znacznie wyższa od wytworzenia samochodu konwencjonalnego, mówił prezes Faryś.

Tak czy inaczej stoimy przed poważną decyzją dotyczącą promocji i preferencji dla pojazdów niskoemisyjnych. Na razie jest tak, że auta z napędem elektrycznym nie są konkurencyjne pod względem zasięgu, wygody użytkowania czy dostępności niezbędnej infrastruktury do ładowania baterii - co do tego zgodni byli niemal wszyscy uczestnicy sesji "e-mobility" podczas EEC. Na razie nie ma mowy o produkcji auta w pełni alternatywnego, które mogloby w pełni zastąpić pojazd spalinowy . A więc czemu idziemy w prąd? Bo to pole doświadczalne, w pewnym zakresie alternatywa dla napędu konwencjonalnego, dająca możliwość przemieszczania się. e-mobility trzeba popularyzować, a różne formy zachęty do kupowania samochodów są potrzebne.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

30 968 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 455 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.