PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

EEC 2017: dokąd jedzie motoryzacja?

Autor: WNP.PL (OFF)
18-05-2017 21:40
EEC 2017: dokąd jedzie motoryzacja?
Fot. Shutterstock

Skupmy się na tym, co robimy dobrze i podążajmy za najlepszymi. Przedstawiciele polskiego sektora automotive uczestniczący w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach w sesji „Przemysł motoryzacyjny w Polsce i w Europie” dostrzegają dynamikę zmian i mocno stoją na ziemi.

Nakreślenie mapy głównych trendów zmieniających europejską i światową motoryzację było punktem wyjścia dyskusji. Moderator – Mirosław Michna, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG – oparł się tu na raporcie swojej firmy.
Samochody o napędzie elektrycznym, z ogniwami paliwowymi i hybrydy, digitalizacja, Big Data jako generator przychodów, unifikacja platform rozwojowych, ekspansja na rynki wschodzące – to najkrótsza lista tendencji określających to, gdzie jest i dokąd zmierza motoryzacja.

– Branża ma naturalną skłonność do widzenia samej siebie... od środka – skonstatował na wstępie Jakub Faryś, prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. – Tymczasem umyka nam fakt, że szybko zmieniają się preferencje klientów. Młodzi ludzie inaczej postrzegają mobilność. Samochód nie jest dla nich priorytetowym dobrem; chcą się przemieszczać, ale niekoniecznie muszą posiadać samochód.

Debacie towarzyszyła perspektywa 20-30 lat, a więc... nieodległa. Mobilność będą wówczas określały takie zjawiska jak: autonomiczność pojazdów, utrzymujący się trend prośrodowiskowy oraz rozwój komunikacji zbiorowej (większość ludności świata będzie zamieszkiwała megamiasta).

Jednak już teraz samochód staje się „przedłużeniem smartfona” z tą jednak uwagą, że dla młodego pokolenia to smartfon (a nie własne cztery kółka) jest urządzeniem niezbędnym, a jednocześnie stanowiącym o prestiżu.

Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, prognozował zaostrzenie się konkurencji między dostawcami części i podzespołów, co wymusi dalszą konsolidację.

– Naszą przyszłość określa także cyfryzacja, rozwój Przemysłu 4.0 oraz technologie transferu i analizy danych – ocenił Franke. – Big Data to „złoto XXI wieku”. Uzbrojona w technologie IT deska rozdzielcza stanie się centrum zamawiania usług, ale także dostarczy wiedzy o kierowcy jako konsumencie. Duże zmiany czekają segment utrzymania i serwisowania samochodów. To rynek wart w Polsce 31 mld złotych.

Jednak nowe trendy to nowe koszty, a więc wyzwanie, któremu nie wszyscy gracze na rynku sprostają. Konsolidację prognozował także Janusz Kobus, wiceprezes zarządu Pilkington Automotive Poland, który zwrócił uwagę na wpływ regulacji na branżę moto.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 888 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

580 890 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.