Eisenach w Turyngii: 43 000 mieszkańców. Miejsce urodzenia Jana Sebastiana Bacha z zamkiem warownym Wartburg w tle. Jest tu wiele zabytków kultury i naturalnego piękna jednak Eisenach jest znane również z tradycji produkcji samochodów. Fabryka Opel AG, gdzie produkowany będzie model Adam, stoi w dolinie Hörsel, której nazwa pochodzi od przepływającej przez nią rzeki. Obecnie fabryka pełna jest ekspertów przygotowujących się do rozpoczęcia produkcji Opla Adam.
Razem z grupą 1 600 wykwalifikowanych pracowników Fesser przez ponad rok opracowywał drobiazgowy plan wprowadzania nowego produktu. Nie przeszkodziła mu nawet wciąż trwająca w fabryce produkcja popularnego modelu Corsa. Zakład opuściły już miliony tych aut. Opel zainwestował ponad 190 mln euro w przygotowanie linii produkcyjnej modelu Adam. Wzniesiono nowe budynki oraz wprowadzono rozwiązania usprawniające produkcję.
Opel Adam: przywiązanie do niemieckiej tradycji
Produkcja samochodu z tego segmentu w Niemczech to niebywałe wydarzenie. Opel jest jedynym producentem samochodów, który zdecydował się podjąć taką decyzję, przede wszystkim ze względu na duże doświadczenie pracowników fabryki i ich solidność. - Zależy nam przede wszystkim na tym, aby udowodnić, że produkowanie takiego samochodu w Niemczech jest możliwe, mówi Stefan Fesser.
Dzięki elastycznemu podejściu fabryki w Eisenach dla modelu Adam będzie można wybierać spośród sporej gamy kolorystyki nadwozia i trzech różnych kolorów dachu. Dodatkowo od decyzji klienta będzie zależał kolor wnętrza, detale wykończenia oraz inne rozwiązania stylistyczne - w tym podświetlana diodami LED podsufitka imitująca rozgwieżdżone niebo.
Opel Adam został dodatkowo wyposażony w rozwiązania technologiczne, które dotychczas były zarezerwowane dla samochodów z wyższego segmentu, w tym w nowy pokładowy system informacyjno-rozrywkowy kompatybilny ze smartfonami (z systemem operacyjnym Android lub Apple iOS), który umożliwia korzystanie z aplikacji dostępnych w Internecie.
Ostatnie poprawki rozwiązań produkcyjnych
Eksperci Opla wykorzystali wakacyjną przerwę urlopową, aby wprowadzić ostatnie poprawki rozwiązań produkcyjnych. Opel Adam będzie produkowany na tej samej linii montażowej, której używano przy produkcji Corsy. Produkcja różnych pojazdów na jednej linii wymaga dużej koncentracji. Pierwsze pojazdy testowe zostały już zmontowane. Prototypowy samochód w czarno-białą szachownicę przez ostatnich kilka tygodni jeździł po Eisenach i okolicach.
W centrum rozbudowy fabryki znajduje się nowa hala produkcyjna E100. Na przestrzeni 22 000 m2 spawa się i montuje różne elementy nadwozia i podwozia. Całkowicie nowe urządzenia spawalnicze stoją już na miejscu. Nowa fabryka dysponuje również bezpośrednim dostępem do linii kolejowej, co znacznie ułatwia dostawy części. Ponadto zbudowano kilka dodatkowych stacji wyładunkowych dla ciężarówek - siedem z tyłu budynku i jedną z boku. Nowe centrum montażowe jest połączone z halą konstrukcji nadwozia oraz z końcową linią montażową. Dzięki temu składanie poszczególnych elementów odbywa się sprawniej.
Do modelu Adam dostosowano również lakiernię. Linia wyposażona w technologię robotyczną ma gwarantować najlepszą z możliwych i najskuteczniejszą formę aplikacji lakieru niezależnie od stylu nadwozia.
Pierwsze Ople Adam wjadą do salonów w styczniu 2013 r.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Eisenach szykuje się do produkcji najnowszego Opla