Ponad 60% autobusów eksploatowanych w Tarnowie przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne wykorzystuje ekologiczne źródła napędu: hybrydowy spalinowo-elektryczny oraz sprężony gaz ziemny CNG.
7-8 letnie pojazdy w dobrym stanie (większość poniżej 200 tys.km przebiegu) zostały kupione w kilku państwach Unii Europejskiej. Autobusy o długości 9,5 metra każdy, kosztowały w sumie ok.1,5 mln.zł. Zakup został sfinansowany ze środków własnych przewoźnika.
Pojazdy te dołączyły do 32 ekologicznych pojazdów napędzanych sprężonym gazem ziemnym CNG. Tarnowskie MPK posiada obecnie chyba największy odsetek ekologicznych autobusów spośród wszystkich przedsiębiorstw komunikacji miejskiej w Polsce - ocenia prezes Wiatr, który zapewnia, że pojazdy hybrydowe spalinowo-elektryczne są o ok.30% tańsze w eksploatacji od pojazdów napędzanych tradycyjnymi silnikami Diesla. Przyniesie to przewoźnikowi ok.200 tys.zł oszczędności rocznie.
Po podniesieniu akcyzy na sprężony gaz ziemny mniej opłacalna stała się eksploatacja autobusów napędzanych tym paliwem.