W 2012 roku firma Solaris Bus & Coach sprzedała 1006 autobusów i trolejbusów, z tego za granicę 743 - poinformowano w poniedziałek na konferencji prasowej w Warszawie.
Do największych zamówień zrealizowanych w Polsce należały m.in. dostawy 35 autobusów Urbino do Białegostoku, 30 pojazdów niskopodłogowych dla MPK w Krakowie i 20 dla MZA w Warszawie.
Poza granicami kraju firma sprzedała 743 autobusy i trolejbusy (wzrost o 8,2 proc. w porównaniu do 2011 roku). Na większości rynków firma zwiększyła swoje udziały, najwięcej w Czechach i Niemczech.
U naszego zachodniego sąsiada firma Solaris sprzedała rekordową liczbę 268 pojazdów (wzrost o 8,1 proc.). To pozwoliło polskiej firmie na zwiększenie udziałów w niemieckim rynku autobusowym z 10 do 13 proc. Tym samym Solaris kolejny rok z rzędu był największym zagranicznym dostawcą autobusów w tym kraju.
Z kolei w Czechach ze sprzedażą 81 autobusów i trolejbusów firma zajęła trzecie miejsce, z udziałem 26 proc. w rynku.
W minionym roku spółka z podpoznańskiego Bolechowa pozyskała klientów w Finlandii, gdzie przewoźnik z Tampere zakupił dwa hybrydowe Solarisy Urbino 12,9, oraz w Belgii, gdzie dostarczony zostanie hybrydowy Solaris Urbino 18.
Do największych ubiegłorocznych kontraktów zagranicznych pozyskanych przez firmę Solaris należały zamówienia dla miejscowości: Burgas w Bułgarii - 67 autobusów, Avignon we Francji - 43 autobusy oraz czeskiej Pragi - 40 autobusów.
Solaris wytwarza również tramwaje. Firma zakończyła realizację zamówienia dla MPK w Poznaniu, dostarczając 22 Solarisy Tramino. Była to realizacja drugiej części zamówienia, które łącznie dotyczyło 45 sztuk tramwajów.
W minionym roku rozpoczęły się prace produkcyjne związane z realizacją pierwszego zagranicznego kontraktu na pojazdy szynowe tej marki. Chodzi o pięć dwukierunkowych tramwajów dla niemieckiej miejscowości Jena, których dostawa zaplanowana jest na drugą połowę tego roku. Solaris podpisał też kolejne dwa kontrakty na dostawę tramwajów - na rynek niemiecki, gdzie w 2014 r. dostarczy do Brunszwiku 18 czteroczłonowych tramwajów o długości 36 m, oraz do Olsztyna, który po 55 latach przerwy powraca do komunikacji tramwajowej. Dostawa 15 dwukierunkowych tramwajów o długości 29 m przewidziana jest tam w roku 2014.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Eksport podstawą ubiegłorocznej sprzedaży Solarisa