W br. Continental wyprodukuje pierwszy kompletny elektryczny układ napędowy do seryjnie produkowanego auta w europejskiej fabryce. Na początek, każdego roku produkowanych będzie 60 000 silników elektrycznych. Sukcesem okazały się także stosowane w pojazdach hybrydowych akumulatory litowo-jonowe, które Continental jako pierwszy na świecie zaczął wytwarzać pod koniec 2008 r.
Samochód elektryczny odegra główną rolę przede wszystkim w miastach i w czasie krótkich podróży. W przyszłości sytuacja ta będzie zależeć w dużej mierze od połączenia użyteczności z celem. - Takie myślenie stanie się głównym czynnikiem stanowiącym o nowej generacji samochodów, podkreśla Degenhart. - W 2050 r. nie będzie jednego samochodu idealnego dla wszystkich użytkowników.
Niemiecka Federacja Władz Miejskich, wraz z Niemieckim Stowarzyszeniem Miast popierają rozwój elektrycznych pojazdów w tym kraju. - Zrównoważona elektromobilność stanowi wyzwanie, któremu nie uda się sprostać bez pomocy miast i społeczności, twierdzi dr Gerd Landsberg, dyr generalny Niemieckiej Federacji Władz Miejskich. - Samochód elektryczny musi się stać atrakcyjny, zarówno w mieście, jak i na wsi.
Wg Elmara Degenharta z Continentala, Niemcy nie mają już czasu do stracenia, biorąc pod uwagę, że w Chinach jeździ obecnie 60 mln skuterów elektrycznych. Tamtejsze władze promują elektryczne układy napędowe, obiecując na rozwój produkcji 1 mld euro rocznie przez kolejne 10 lat.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Elektromobilność wg Continentala