Najnowszy kompaktowy Opel stoi w pomieszczeniu ze ścianami wyłożonymi panelami, o kształcie zbliżonym nieco do powiększonych, tekturowych opakowań na jajka. Wokół spora ilość sprzętu technicznego wycelowanego w samochód. Pomieszczenie wyglądające jak wielkie studio nagrań, to Centrum EMC firmy Opel w Rüsselsheim. Skrót EMC oznacza kompatybilność elektromagnetyczną.
Każdy model musi trafić do specjalnie wyposażonego laboratorium EMC jeszcze przed uruchomieniem produkcji seryjnej. Inżynierowie skupieni wokół dyrektora ds. kompatybilności elektromagnetycznej, Martina Wagnera, sprawdzają, czy wszystkie systemy multimedialne wspomagające kierowcę oraz zapewniające bezpieczeństwo nie zakłócają się wzajemnie. A w nowej Astrze takich systemów jest mnóstwo. Samochód jest wyposażony m.in. w adaptacyjne matrycowe reflektory LED IntelliLux, które umożliwiają ciągłe używanie świateł drogowych poza obszarem zabudowanym bez oślepiania innych kierowców, nowego osobistego opiekuna kierowcy Opel OnStar oraz nowe systemy multimedialne IntelliLink z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Elektronika pod kontrolą: Astra w Centrum EMC