Pierwszy w swojej historii elektryczny autobus do obsługi pasażerów dostarczyła spółka Solaris Bus & Coach do szwedzkiego portu w Ystad. Pojazd kursuje pomiędzy terminalem a promami.
Zastosowano też specjalną aranżację przestrzeni pasażerskiej, umożliwiającą uzyskanie większej liczby miejsc stojących oraz na bagaż.
- Bezemisyjny autobus został także wyposażony przez producenta w specjalny "skandynawski pakiet izolacji termicznej", który poprawia komfort termiczny pasażerów oraz zmniejsza zużycie energii w surowych skandynawskich warunkach atmosferycznych. W jego skład wchodzą m.in. niestandardowa izolacja ścian bocznych i sufitu, dodatkowa izolacja podwozia w okolicy nadkoli oraz podwójne szyby boczne - podał.
Podczas nocnego ładowania baterii, codziennie, godzinę przed rozpoczęciem pracy, automatycznie włącza się ogrzewanie lub chłodzenie postojowe autobusu.
Jak wyjaśnił Figaszewski, pozwala to zminimalizować zużycie energii z baterii potrzebnej na ewentualne ogrzewanie lub chłodzenie autobusu w trakcie codziennej pracy.
Pojazd napędzany jest za pośrednictwem portalowej osi elektrycznej z wbudowanymi silnikami trakcyjnymi o mocy 2 x 125 kW. Magazynami energii są baterie typu Solaris High Power o pojemności 58 kWh, do ładowania których wykorzystywana jest ładowarka pokładowa umożliwiająca nocne ładowanie pojazdu.
Solaris Bus & Coach S.A. to czołowy w Europie, polski producent pojazdów komunikacji miejskiej: autobusów, trolejbusów i tramwajów. Do tej pory firma dostarczyła do 32 państw na świecie blisko 17 tys. pojazdów. Spółka zatrudnia ponad 2,3 tys. osób w Polsce i blisko 300 pracowników w swoich zagranicznych oddziałach.
KOMENTARZE (1)
Do artykułu: Elektryczny autobus Solarisa wozi pasażerów w szwedzkim porcie w Ystad