W Dreźnie odbyła się prezentacja elektrycznego autobusu Solaris Urbino 12 electric. Po zakończeniu oficjalnych uroczystości pojazd ładowany za pomocą pantografu rozpoczął swój pierwszy regularny kurs pasażerski. Zakup bezemisyjnego Urbino to początek inwestycji DVB w bateryjne środki transportu publicznego.
Elektryczny Solaris Urbino wyprodukowany dla DVB został wyposażony w oś elektryczną ZF AVE 130 oraz baterie o pojemności 200 kWh pozwalające bez ograniczeń pokonywać całość zaplanowanej trasy, czyli do 300 km dziennie. Podczas kursów energia w bateriach jest uzupełniana przy pomocy pantografu znajdującego się na dachu autobusu, który łączy się z ładowarką zamontowaną na jednym z końcowych przystanków. Maszt do ładowania zintegrowany został z infrastrukturą przystankową. Uzupełnienie zapasu energii zajmuje kilka minut. W drezdeńskim projekcie po raz pierwszy w Niemczech prąd do stacji ładowania jest pobierany bezpośrednio z sieci tramwajowej, dzięki czemu wykorzystywana jest energia elektryczna będąca wynikiem procesu rekuperacji. To rozwiązanie pozwala na dodatkowe obniżenie kosztów eksploatacji autobusu. Z kolei w nocy, na terenie zajezdni, baterie zasilane są poprzez złącze plug-in.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.