Opel opóźnia wydawanie hybrydowego modelu Ampera klientom w Europie. Powodem jest oczekiwanie na wyniki dochodzenia prowadzonego w USA w sprawie trzech przypadków pożarów baterii, po testach zderzeniowych siostrzanych dla Ampery modeli Chevrolet Volt.
Opel rozpoczął już dostarczanie Ampery do salonów w Niemczech, Francji, Szwajcarii, Belgii i Holandii. Vauxhall szykuje też dostawy modelu do Wlk.Brytanii.
Ampera jest wytwarzana na tej samej linii co Chevrolet Volt w amerykańskiej fabryce GM w fabryce Hamtrack w pobliżu Detroit. Oba samochody wykorzystują identyczne technologie, w tym koreańskie baterie litowo-jonowe do napędu silnika elektrycznego. Różnią się jedynie stylizacją. GM zapowiada, że w przyszłym roku na rynku europejskim pojawi się 10.000 Opli Ampera.
Europejska sprzedaż Volta ruszyła w zeszłym tygodniu wraz z dostawą pierwszych dwóch pojazdów do ambasady USA w Paryżu. Przypadki pożarów akumulatorów Chevroleta podczas testów zderzeniowych nie miały wpływu na europejski debiut modelu. Samochody są już w europejskich salonach, powiedział rzecznik firmy. Sprzedaż Volta w USA ruszyła w ub.roku.
Ampera kosztuje w Niemczech 42 900 euro. Producent mówi o modelu, że to auto elektryczne o rozszerzonym zasięgu. Przez pierwsze ok. 40-80 km, auto napędzane jest silnikiem elektrycznym zasilanym z 16kWh akumulatora litowo-jonowego. Przy dłuższych dystansach, bateria doładowywana jest z silnika benzynowego, pełniącego rolę generatora co pozwala wydłużyć zasięg pojazdu do ok. 500 km.