Na europejskim rynku motoryzacyjnym jest za ciasno. Jak podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego zauważył Andrzej Korpak, dyrektor General Motors Manufacturing Poland, nieunikniona wydaje się konsolidacja branży, dzięki której firmom łatwiej będzie się opierać trudnościom związanym z wahaniami koniunkturalnymi.
A.Korpak: - Samochody w Europie muszą być nowoczesne (87% tzw. bajerów nie jest zwykle wykorzystywanych podczas normalnego użytkowania). Cenowo rynek jest zaciśnięty, a kryzys drenuje kieszenie klientów. Nie ma szans aby tak dużo firm samochodowych przetrwało na rynku. Wiele podmiotów automotive odczuwa potrzebę konsolidacji. Np. Opel ma współpracować z PSA. Pięć skonsolidowanych koncernów to chyba wszystko na co Europę będzie niebawem stać.
Trudno przy tym nie zauważyć tendencji do organizowaniu produkcji np. w krajach azjatyckich, co jest podyktowane zarówno wzrastającym tam popytem i chłonnością rynku, jak i o wiele niższymi kosztami produkcji.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Europa za ciasna dla producentów samochodów?