Europejska sprzedaż aut niższa niż rok temu

Europejska sprzedaż aut niższa niż rok temu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W maju w Europie przybyło nieco ponad 1 334 tys. nowych samochodów osobowych. To o 7,8% mniej niż rok wcześniej.

Majowa sprzedaż jest mniejsza od ubiegłorocznej zarówno na rynkach Europy Zachodniej (1 235 314 aut, -8%), jak i Środkowo-Wschodniej (98 767, -4,2%). Malejąca tendencja zdominowała wyniki największych europejskich rynków, poczynając od niemieckiego (275,3 tys., -6,2%), przez włoski (204,6 tys., -17,6%) po brytyjski (179,3 tys., -3,5%) i hiszpański (116,1 tys., -24,3%). Jedynie rynek francuski odnotował wzrost sprzedaży o 7%, do 184,5 tys. aut, podaje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Po pięciu miesiącach roku sprzedaż aut osobowych w Europie wynosi łącznie 6 919 190 sztuk, o 0,7% mniej niż przed rokiem. Na największym, niemieckim rynku przybyło od początku roku 1 329,1 tys. aut(+4,2% licząc do maja ub.r.). Rynek włoski, gdzie sprzedano 1 073,6 tys. aut, wykazał spadek sprzedaży na przestrzeni roku o 10%, a brytyjski z wynikiem 1 038,3 tys. sprzedanych aut - o 0,6%. Na rynku francuskim tegoroczna sprzedaż wyniosła 909,1 tys. samochodów (+5,2%). Najbardziej dotkliwy spadek sprzedaży odnotował rynek hiszpański (587,4 tys. aut, -14,3%).

O ile rynki Europy Zachodniej (EFTA + "stara piętnastka") wykazały 1,5% spadek sprzedaży w ciągu roku, na rynkach nowych państw członkowskich utrzymała się tendencja rosnąca (+9,8%). Liderem regionu pozostaje Polska, gdzie - jak na podstawie szacunków podaje ACEA - sprzedano od początku roku 141,2 tys. aut, o 14,6% więcej niż rok wcześniej, a wiceliderem jest Rumunia (121,6 tys. aut, +9,8%).

Kolejność na liście 10 najpopularniejszych marek wśród europejskich kierowców jest identyczna, jak przed miesiącem, zestawia Samar. Na pozycji lidera plasuje się niezmiennie Volkswagen (696,7 tys. aut, +0,6%). To jedyny producent, który opanował ponad 10% fragment rynku. Drugą lokatę zajmuje Ford, (575,5 tys., -2,1%, 8,3% rynku). Na III miejscu znajduje się ponownie Opel (561 tys., -4,7%, 8,1% rynku). Poza podium uplasowały się Renault (528,6 tys., -0,3%, 7,6% udział), Peugeot (491,6 tys., -2%, 7,1% udział), Fiat (466,4 tys., +4,4%, 6,7% udział), Citroen (402,7 tys., -4,7%, 5,8% rynku), Toyota (362,1 tys., -10,7%, 5,2% rynku), a dwie ostatnie lokaty w czołowej dziesiątce zajmują Mercedes (315,9 tys., +0,3%, 4,6% rynku) i BMW (305,3 tys., +8%, 4,4% rynku).
Rekordowy wskaźnik wzrostu sprzedaży sumarycznej w skali całego europejskiego rynku osiągnęły Smart (42,0 tys. aut, +40,1%) i Nissan (167,9 tys., +34,2%).
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Europejska sprzedaż aut niższa niż rok temu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!