Ford Motor, General Motors i Fiat to producenci, w których najmocniej uderzył europejski kryzys na rynku samochodów nowych. W lutym na Starym Kontynencie zarejestrowano 829 359 aut o 10% mniej niż rok wcześniej. Tak niskiego poziomu rejestracji nie rejestrowano w lutym od 23 lat. Recesja nadal pogłębia niechęć klientów do kupowania samochodów nawet pomimo głębokich obniżek cen.
Bolesne spadki notowały w ub. miesiącu również marki należące do GM. Opel/Vauxhall zaliczył osunięcie o 15% a Chevrolet - o 38%. Grupa Fiata też w dół - o 16%. Europejski lider sprzedaży - Grupa Volkswagena - również nie zaliczy lutego do udanych miesięcy (VW: -10%, Audi: - 3,8%).
PSA Peugeot-Citroen notuje 13% spadki (Citroen: -18%, Peugeot: -8,5%). W Renault, sprzedaż grupy spadła o 8,6%, choć zwraca uwagę 15% przyrost Dacii.
Koreańskie marki Hyundai i Kia, stanowiły zwykle jasny punkt europejskich statystyk sprzedaży - w lutym pierwsza marka zyskała 1,4, a druga straciła 1,1% w ogólnych wynikach.
źródło: Automotive News
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Europejski rynek nowych aut w lutym mocno pod kreską