FCA chce za Magneti Marelli ponad 6 mld euro

FCA chce za Magneti Marelli ponad 6 mld euro
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Fiat Chrysler Automobiles domaga się ponad 6 mld euro za sprzedaż Magneti Marelli, oddziału produkującego części samochodowe, na rzecz amerykańskiej firmy inwestycyjnej KKR & Co. - podała w środę agencja Bloomberga w oparciu o źrodła bliskie sprawie.

Gdyby doszło do porozumienia, amerykański fundusz mógłby połączyć Magneti Marelli z wykupioną wcześniej japońską firmą Calsonic Kansei. Źródła Bloomberga twierdzą jednak, że KKR obstaje przy niższej niż oczekiwana przez FCA ofercie ok. 5 mld euro. Firma ma to argumentować pogorszeniem warunków rynkowych dla planowanego wcześniej przez Fiata wyodrębnienia oddziału z koncernu. Spółki odmówiły komentowania doniesień.

Jeszcze w lipcu informowano, że pozyskaniem Magneti Marelli zainteresowany jest anonimowy podmiot z Azji, a także takie firmy finansowe, jak Bain Capital i Apollo Global Management. Według Bloomberga ten ostatni fundusz zaoferował wcześniej wykup producenta części samochodowych za 6 mld euro. Mimo to koncern w pierwszej kolejności przystąpił do negocjacji z KKR. Brak porozumienia przyczynił się do przekroczenia pierwotnego terminu zakończenia negocjacji, który przewidywano na koniec sierpnia.

Jak podkreśla Bloomberg, przyszłość Magneti Marelli jest jedną z pierwszych ważnych spraw, jakie musi rozstrzygnąć nowy prezes FCA - Mike Manley. Złożoność transakcji wynika z potencjalnego połączenia konkurencyjnych producentów części z Europy i Azji.

Magneti Marelli została założona w 1919 r. we Włoszech. Dziś jej centrala znajduje się w miejscowości Corbetta, a na całym świecie rozsianych ma 85 zakładów produkcyjnych, w których w sumie pracuje ok. 43 tys. ludzi.

Wśród lokalizacji, w których produkcję ulokował Magneti Marelli są Francja, Niemcy, Hiszpania Wielka Brytania, Czechy, Rumunia, Rosja, Serbia, Słowacja, Turcja, USA, Meksyk, Brazylia, Argentyma Chiny, Japonia, Indie, Malezja i Polska.

W naszym kraju Magneti Marelli ma 6 zakładów produkcyjnych, w których pracuje prawie 3,2 tys. osób.

W 4 zakładach znajdujących się w Sosnowcu produkowane są głównie lampy i reflektory samochodowe, systemy wydechowe, deski rozdzielcze i zderzaki oraz systemy zasilania paliwem i zbiorniki.  W Bielsku-Białej zlokalizowano natomiast produkcję elementów zawieszenia i amortyzatorów.

Komponenty wytwarzane przez Magneti Marelli w Polsce trafi ają w 58% do modeli FCA (Fiat Panda, 500, 500X, 500L, Tipo, Abarth 500, Lancia Ypsilon, Jeep Renegade, Maserati Levante, Fiat Ducato), a w 42% do modeli innych producentów samochodowych. Firma dysponuje także oddziałem handlowym zajmującym się sprzedażą części zamiennych oraz urządzeń diagnostycznych – Magneti Marelli Aftermarket, która dzięki własnej sieci warsztatów oferuje produkty i usługi serwisowe dla kierowców w Polsce i w krajach ościennych.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: FCA chce za Magneti Marelli ponad 6 mld euro

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!