Szefowie: Fiata, Sergio Marchionne oraz PSA/Peugeot-Citroen, Christian Streiff ujawnią w tureckiej Bursie szczegóły porozumienia dotyczącego produkcji małej furgonetki (vana). Na razie Fiat opublikował pierwsze zdjęcia swojego wariantu auta, które nazwał Fiorino. Wersja lekkiego, samochodu dostawczego, u Citroena będzie się nazywać Nemo, a u Peugeota - Bipper. Fiat i PSA współpracują przy budowie podobnych modeli od 1970 roku.
W przypadku Fiata, Peugeota i Citroena dla małych vanów, wyprodukowanych w tym systemie, przeszło 90 % komponentów jest wspólnych. fabryka Turk Otomobil Fabrikasi (Tofas) w Bursie będzie produkować pojazdy dla wszystkich, trzech marek. Tofas zainwestował 350 mln euro, aby zwiększyć moce produkcyjne do poziomu 165 tys. pojazdów rocznie. 70 tys. szt. samochodów przeznaczonych będzie dla Fiata, a 95 tys. dla PSA.
Fiat pokaże Fiorino na rynku włoskim w listopadzie. Sprzedaż na innych rynkach ruszy na początku roku 2008. analogicznie postąpią Citroen i Peugeot. Mały van, będzie bazował na platformie Fiata Grande Punto. Będzie miał 3860 mm długości i powierzchnię ładunkową 2,5 m.kw.
Fiorino jest następcą starego modelu o tej samej nazwie, który debiutował w 1978 roku, choć ostatnio, od kilku lat jest wytwarzany wyłącznie w Brazylii na rynek lokalny. U Citroena, Nemo zastępuje dobrze znany model C15, który miał premierę w 1984 roku.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Fiat - Fiorino, PSA - Nemo/ Bipper