PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Fiat kończy produkcję Pandy z silnikiem Diesla o pojemności 1,3 litra

Autor: PAP/PA
12-10-2018 11:03
Fiat kończy produkcję Pandy z silnikiem Diesla o pojemności 1,3 litra

W sierpniu 2018 r. do europejskich klientów trafiło łącznie 111 tys. egzemplarzy Pandy (w tym ponad 17 tys. pojazdów z silnikami wysokoprężnymi), co oznacza spadek o 15 proc. względem analogicznego okresu w 2017 r.

Fot. mat. prasowe

Fiat Chrysler Automobiles 1 września wstrzymał produkcję modelu Panda w wersji z silnikiem Diesla o pojemności 1,3 litra - poinformował serwis Automotive News, powołując się na dwa źródła.

Jak podaje Automotive News decyzję mogło przyspieszyć wprowadzenie nowej procedury pomiarowej emisji spalin WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure), które weszły w życie z 1 września.
Zaznacza również, że decyzja ta wpisuje się w plany włoskiego producenta ogłoszone 1 lipca 2018 r. Zgodnie z zaprezentowaną wówczas pięcioletnią strategią FCA założyło, że większość zelektryfikowanych samochodów pojawi się w sprzedaży w 2020 roku. Chodzi o takie marki jak Jepp, Maserati czy Fiat. FCA zaznaczyło, że chce zrezygnować z silników Diesla w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie do 2021 roku. Natomiast centrum strategii koncernu mają stanowić elektryczne Fiat Panda i Fiat 500 (również ten model jest dostępny z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,3 litra produkowanym w fabryce w Bielsku-Białej).

Koncern nie skomentował doniesień dotyczących zaprzestania produkcji Pandy z wysokoprężnymi silnikami.

Jak wynika z wyliczeń firmy zajmującej się badaniem rynku JATO Dynamics, stopniowo wycofywana "pięćsetka" z silnikiem Diesla, bazująca na tej samej platformie co Panda, w sierpniu 2018 r. stanowiła zaledwie 4 proc. sprzedaży modelu.

Zgodnie z zapowiedziami byłego prezesa firmy Panda i model 500 mają w przyszłości stanowić rdzeń marki.

JATO Dynamics policzyło również, że w sierpniu 2018 r. do europejskich klientów trafiło łącznie 111 tys. egzemplarzy Pandy (w tym ponad 17 tys. pojazdów z silnikami wysokoprężnymi), co oznacza spadek o 15 proc. względem analogicznego okresu w 2017 r. Egzemplarze obu modeli, które wyjechały z salonów Fiata od stycznia do sierpnia 2018 r. włącznie stanowiły 47 proc. sprzedaży marki.

Jak podaje Automotive News nowa bateria dla modelu 500 ma pojawić się w 2020 r. Natomiast Panda ma być zasilana linią silników benzynowych z możliwością uzupełnienia o napęd typu mild-hybrid.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (4)

  • energetyk 2018-10-12 11:24:54
    A ja ciągle głupio pytam: SKĄD ENERGIA DO TYCH MILIONÓW ELEKTRYKÓW?
    • Energop-niezmieszany 2018-10-12 12:24:35
      Energia będzie magazynowana w akumulatorach podczas hamowania
    • Bart 2018-10-12 14:21:11
      Z agregatów dieslowskich wożonych w bagażnikach :)
    • decpio 2018-10-12 14:45:54
      z generatorów?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 107.21.169.9
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

24 118 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 157 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.