XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Fiat kończy produkcję Pandy z silnikiem Diesla o pojemności 1,3 litra

Fiat kończy produkcję Pandy z silnikiem Diesla o pojemności 1,3 litra
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Fiat Chrysler Automobiles 1 września wstrzymał produkcję modelu Panda w wersji z silnikiem Diesla o pojemności 1,3 litra - poinformował serwis Automotive News, powołując się na dwa źródła.

Jak podaje Automotive News decyzję mogło przyspieszyć wprowadzenie nowej procedury pomiarowej emisji spalin WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure), które weszły w życie z 1 września.

Zaznacza również, że decyzja ta wpisuje się w plany włoskiego producenta ogłoszone 1 lipca 2018 r. Zgodnie z zaprezentowaną wówczas pięcioletnią strategią FCA założyło, że większość zelektryfikowanych samochodów pojawi się w sprzedaży w 2020 roku. Chodzi o takie marki jak Jepp, Maserati czy Fiat. FCA zaznaczyło, że chce zrezygnować z silników Diesla w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie do 2021 roku. Natomiast centrum strategii koncernu mają stanowić elektryczne Fiat Panda i Fiat 500 (również ten model jest dostępny z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,3 litra produkowanym w fabryce w Bielsku-Białej).

Koncern nie skomentował doniesień dotyczących zaprzestania produkcji Pandy z wysokoprężnymi silnikami.

Jak wynika z wyliczeń firmy zajmującej się badaniem rynku JATO Dynamics, stopniowo wycofywana "pięćsetka" z silnikiem Diesla, bazująca na tej samej platformie co Panda, w sierpniu 2018 r. stanowiła zaledwie 4 proc. sprzedaży modelu.

Zgodnie z zapowiedziami byłego prezesa firmy Panda i model 500 mają w przyszłości stanowić rdzeń marki.

JATO Dynamics policzyło również, że w sierpniu 2018 r. do europejskich klientów trafiło łącznie 111 tys. egzemplarzy Pandy (w tym ponad 17 tys. pojazdów z silnikami wysokoprężnymi), co oznacza spadek o 15 proc. względem analogicznego okresu w 2017 r. Egzemplarze obu modeli, które wyjechały z salonów Fiata od stycznia do sierpnia 2018 r. włącznie stanowiły 47 proc. sprzedaży marki.

Jak podaje Automotive News nowa bateria dla modelu 500 ma pojawić się w 2020 r. Natomiast Panda ma być zasilana linią silników benzynowych z możliwością uzupełnienia o napęd typu mild-hybrid.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Fiat kończy produkcję Pandy z silnikiem Diesla o pojemności 1,3 litra

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!