Kryzys gospodarczy bardzo często inicjuje szereg zmian rynkowych. Fiat mimo spadku liczby zamówień nie załamuje rąk i poszukuje nowych dróg rozwoju. Szefowie koncernu postrzegają niepewną sytuację ekonomiczną jako swego rodzaju okazję.
Wypowiedź Elkanna wpisuje się w nowy trend, który od jakiegoś czasu obowiązuje na rynku. Kryzys, w kolejnych swoich odsłonach, wymusił na wielu firmach i koncernach nowe podejście. Zamiast załamywać ręce, szefowie zmuszają swoich analityków do poszukiwania oszczędności i wykorzystywania niestabilnej sytuacji ekonomicznej do realizacji korzystnych posunięć. Całość z założenia ma doprowadzić do uzyskania przewagi rynkowej.
Fiat mimo swoich deklaracji sam zmaga się ze skutkami kryzysu. We wrześniu udział koncernu w rynku europejskim spadł do poziomu 7,3%, w porównaniu z zeszłorocznym wynikiem, który wynosił 8,2%. Powodem takiej sytuacji jest zmniejszona liczba zamówień. Mimo to Elkann twierdzi, iż Fiat jest gotowy wykorzystać każdą nową okazję.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Fiat: obrócić kryzys na swoją korzyść