W obliczu spadku sprzedaży we Włoszech, wyniki Fiata mogą osiągnąć poziom najniższy od 47 lat. Dlatego też włoski producent dąży np. do zwiększenia sprzedaży w Niemczech, oferując tam zniżki jakich nie proponuje nikt inny.
Problem w tym, że nawet popyt w Niemczech słabnie: ostatnie wyniki wskazują, że w marcu, dostawy spadły o 17%, a to największy miesięczny spadek od października 2010. To z kolei ogranicza możliwości Fiata i innych producentów samochodów w Europie, którzy liczą na zrównoważenie spadków na rodzimych rynkach .
Wydaje się, że nie pomaga nawet rozbudowana polityka rabatowa. Dealerzy Fiata w Niemczech oferowali w lutym zniżki w średniej wysokości 16,5% od cen katalogowych w lutym, najwyższe w branży, wg danych z publikacji Autohaus PulsSchlag.
- Producenci samochodów będą szukać popytu w różnych miejscach, więc realna staje się walka na ceny na poziomie europejskim, a nie tylko lokalnym, mówił niedawno szef Fiata Sergio Marchionne.
źródło: Automotive News
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Fiat siłuje się z europejskimi spadkami